Запис Детальніше

ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ФРАНЦІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ФРАНЦІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ
Использование опыта подготовки менеджеров образования Франции в высших учебных заведениях Украины
The Use of Experience of Training French Education Managers in Ukrainian Institutions of Higher Education
 
Creator ХОМЕНКО, В. В.
Хоменко, В. В.
Khomenko, V.
 
Subject professionalism
conceptual fundamentals
master in management
educational programs
personal qualities
training direction
program participant selection
academic disciplines
practice
профессионализм
концептуальные основы
магистр управления
учебные программы
личные качества
направления подготовки
отбор участников программ
учебные дисциплины
практика
професіоналізм
концептуальні засади
магістр управління
навчальні програми
особисті якості
напрямки підготовки
відбір учасників програм
навчальні дисципліни
практика
 
Description Further development of Ukraine, its economic and political system is largely dependent on the
state of the education system. The key role in ensuring advanced education trends is played by heads of
educational institutions. Conceptual foundations of masters’ training in the field of educational
institutions management in Ukraine are based on several theoretical points. Training Ukrainian
masters in specialty "Educational Institutions Management " is based on a systematic approach, which
ensures the accordance of educational process content with system management tasks.
The concepts of masters’ training in managing educational institutions in Ukraine and France
are very similar. In both countries the training of future heads of educational institutions involves
solving an urgent problem associated with finding and selecting those with managerial talent and
forming on this basis a professional leader with a new type of thinking and behaviour which
corresponds to the task of creating a new system management.
Curricula and programs of masters’ training in managing educational institutions in Ukraine
and France reflect a complex of personal qualities necessary for effective management, knowledge
required for management, criteria of forming managerial skills.
Particular attention is paid to the analysis of case study method, which allows a future
educational managers to master the technique of decision making
Розглянуті поняття професіоналізму в українській педагогіці, концептуальні засади
підготовки магістрів управління навчальними закладами в Україні, загальні вимоги до якостей майбутніх керівників навчальних закладів України та Франції. Також висвітлені відмінності у
навчальних планах та змісті програм навчальних дисциплін Франції та України, а також особливості відбору кандидатів до проходження магістерських програм у Франції
 
Date 2013-04-15T20:38:33Z
2013-04-15T20:38:33Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
УДК 373.61:374.321 (44)
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18598
 
Publisher ДонНТУ