ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ФРАНЦІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ФРАНЦІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ
Использование опыта подготовки менеджеров образования Франции в высших учебных заведениях Украины The Use of Experience of Training French Education Managers in Ukrainian Institutions of Higher Education |
|
Creator |
ХОМЕНКО, В. В.
Хоменко, В. В. Khomenko, V. |
|
Subject |
professionalism
conceptual fundamentals master in management educational programs personal qualities training direction program participant selection academic disciplines practice профессионализм концептуальные основы магистр управления учебные программы личные качества направления подготовки отбор участников программ учебные дисциплины практика професіоналізм концептуальні засади магістр управління навчальні програми особисті якості напрямки підготовки відбір учасників програм навчальні дисципліни практика |
|
Description |
Further development of Ukraine, its economic and political system is largely dependent on the state of the education system. The key role in ensuring advanced education trends is played by heads of educational institutions. Conceptual foundations of masters’ training in the field of educational institutions management in Ukraine are based on several theoretical points. Training Ukrainian masters in specialty "Educational Institutions Management " is based on a systematic approach, which ensures the accordance of educational process content with system management tasks. The concepts of masters’ training in managing educational institutions in Ukraine and France are very similar. In both countries the training of future heads of educational institutions involves solving an urgent problem associated with finding and selecting those with managerial talent and forming on this basis a professional leader with a new type of thinking and behaviour which corresponds to the task of creating a new system management. Curricula and programs of masters’ training in managing educational institutions in Ukraine and France reflect a complex of personal qualities necessary for effective management, knowledge required for management, criteria of forming managerial skills. Particular attention is paid to the analysis of case study method, which allows a future educational managers to master the technique of decision making Розглянуті поняття професіоналізму в українській педагогіці, концептуальні засади підготовки магістрів управління навчальними закладами в Україні, загальні вимоги до якостей майбутніх керівників навчальних закладів України та Франції. Також висвітлені відмінності у навчальних планах та змісті програм навчальних дисциплін Франції та України, а також особливості відбору кандидатів до проходження магістерських програм у Франції |
|
Date |
2013-04-15T20:38:33Z
2013-04-15T20:38:33Z 2012 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
УДК 373.61:374.321 (44) http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18598 |
|
Publisher |
ДонНТУ
|
|