Запис Детальніше

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ЯК ПЕДАГОГІЧНА ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ЯК ПЕДАГОГІЧНА ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Компетентностный подход как педагогическая основа формирования готовности будущих учителей иностранного языка к применению мультимедийных технологий
Competence Approach as a Pedagogical Foundation of Forming Foreign Language teachers’ Readiness to use Multimedia Technologies in the Educational Process
 
Creator КОСТЕНКО, А. А.
Костенко, А. А.
Kostenko, A.
 
Subject competence approach
competence
multimedia competence
readiness
ability
компетентностный подход
компетенция
мультимедийная компетентность
готовность
способность
компетентнісний підхід
компетенція
мультимедійна компетентність
готовність
здатність
 
Description The article describes various aspects of the competence approach to forming foreign language teachers’ readiness to use multimedia technologies in the educational process. Particularly, such
notions as competence and multimedia competence are studied.
Ukrainian legislation adopted the program for implementation of the Bologna Declaration in
the Ukrainian system of higher education. According to this document Ukrainian higher educational establishments should develop a system of defining the level of graduates’ competence and work out the methods for objective evaluation of competences of certain educational levels. To achieve this goal
Ukrainian education should accept the competence approach as fundamental. Its main target is to form in younger generation the capacity to act in a certain situational set. Thus, the competence approach
presupposes not just learning the material under study, but developing in young learners relevant practical habits and skills, which can be applied in everyday life
У статті розглянуто різні аспекти компетентнісного підходу як педагогічної основи формування готовності майбутніх учителів іноземної мови до застосування мультимедійних
технологій в освітньому процесі. Зокрема, висвітлено такі поняття, як компетенція та
мультимедійна компетентність
 
Date 2013-04-15T21:07:30Z
2013-04-15T21:07:30Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
УДК 378.147
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18601
 
Publisher ДонНТУ