Запис Детальніше

К ОСНОВНОЙ ПРОБЛЕМЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ХРИСТИАНСКОЙ ЭТИКИ В СВЕТСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title К ОСНОВНОЙ ПРОБЛЕМЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ХРИСТИАНСКОЙ ЭТИКИ В СВЕТСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ
До основної проблеми викладання християнської етики в світських учбових закладах
To the Basic Problem of Teaching Christian Ethics in Civil Educational Establishments
 
Creator ПЛОТНИКОВ, С. А.
Плотніков, С. А.
Plotnikov, S.
 
Subject religious competence
religious originality
cultural and religious self-identification
spiritual and moral core of culture
релігійна компетенція
релігійна самобутність
культурна і релігійна самоідентифікація
духовно-етичний стрижень культури
религиозная компетенция
религиозная самобытность
культурная и религиозная самоидентификация
духовно-нравственный стержень культуры
 
Description In Ukrainian civil educational establishments it is not allowed to impose or teach religion.
However, the complete competence requires to experience the material under study, when it becomes
something internal, a kind of an attitude, and exteriorisation. We can observe adjustment, expansion
and deepening of the attitude.
A child is formed as a personality only and only in the process of joining the culture of one or
another civilization. There is neither “communist civilization” nor even “simple civilization”, but there
is East Christian civilization, as well as there is West Christian civilization, Islamic civilization and
Buddhist civilization.
The basic problem of teaching Christian ethics in civil educational establishments is the solution
to the contradiction between the requirement not to teach religion and the help for the young generation
to carry out spiritual and moral self-identification. This contradiction is solved by the common teacher students experience of east Christian civilization values and ideals and forming a positive attitude to them
Основная проблема преподавания христианской этики в светских учебных заведениях
есть решение противоречия между требованием не учить религии, но в то же время
необходимостью помощи в осуществлении духовно-нравственной самоидентификации молодого
поколения. Противоречие снимается проживанием учителем и его учениками ценностей и идеалов восточнохристианской цивилизации как реальных ценностей и возникновения к ним положительного отношения
 
Date 2013-04-16T10:28:47Z
2013-04-16T10:28:47Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
УДК 371.133: 241 (045)
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18684
 
Publisher ДонНТУ