Запис Детальніше

МЕТОДИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title МЕТОДИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ
Методичний аспект оцінки якості дистанційного навчання
Methodical aspect of the estimation of distance learning quality
 
Creator П. В. СТЕФАНЕНКО
Стефаненко П. В.
Stefanenko P. V.
 
Subject дистанционное обучение
дистанційне навчання
distance learning
качество обучения
параметры качества
оценка качества
общесистемная эффективность
функциональная эффективность
дидактическая система
якість навчання
параметри якості
оцінка якості
загальносистемна ефективність
функціональна ефективність
дидактична система
learning quality
quality parameters
quality estimation
general-system efficiency
functional efficiency
didactic system
 
Description In article the methodical approach to an estimation of distance learning quality is grounded.
It is proved that for distance didactic system the optimality criterion on the determined moment,
time period is defined by 1) general-system efficiency or the social order which causes type of
didactic system and sets dominating level of information mastering by the trainee and 2) functional
efficiency as the speed of knowledge and skills transfer, providing the necessary level of their
mastering, at the minimum expenses.
В статье обоснован методический подход к оценке качества дистанционного
обучения. Доказано, что для дистанционной дидактической системы критерий
оптимальности в заданный момент, период времени определяется 1) общесистемной
эффективностью или социальным заказом, который обуславливает тип дидактической
системы и задает доминирующий уровень усвоения информации обучаемым и
2) функциональной эффективностью как скоростью передачи знаний, умений и навыков,
обеспечивающей заданный уровень их усвоения, при минимальных затратах.
Донецький національний технічний університет
 
Date 2013-04-18T11:47:47Z
2013-04-18T11:47:47Z
2011
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18849
 
Language other
 
Relation Педагогіка, психологія і соціологія;Випуск 10 (193) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. — 252 с
 
Publisher ДонНТУ