Запис Детальніше

О ПРОБЛЕМЕ ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОГО ОБЛИКА УЧИТЕЛЯ ХРИСТИАНСКОЙ ЭТИКИ

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title О ПРОБЛЕМЕ ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОГО ОБЛИКА УЧИТЕЛЯ ХРИСТИАНСКОЙ ЭТИКИ
Про проблему духовно-морального обличчя вчителя християнської етики
The Problem of the Spiritual and Moral Character of a Christian Ethics Teacher
 
Creator СИРОИЖКО, С. А.
Сіроїжко, С. А.
Siroyizhko, S.
 
Subject spiritual
moral character
Christian ethics teacher’s spiritual ladder
духовно-моральне обличчя
духовні сходи вчителя християнської етики
духовно-нравственный облик
духовная лестница учителя христианской этики
 
Description The problem of spiritual and moral image of a Christian ethics teacher is considered. This issue is poorly understood and requires further research. The author focuses on spiritual and moral
characteristics of a Christian ethics teacher ”. The article reveals the meaning of such concepts as
“Christian spirituality” and “human spirituality”. The author defines key spiritual and moral qualities
of teachers, their spiritual needs and moral values.
Formula of spirituality as a form of teachers’ self-testing is proposed. The results of the
research may be used in educational process by teachers and parents in the organization of students’ practical work on spiritual and moral education. The results of the study can also be used in educational programs that meet new educational standards. Besides, they can be applied in the educational process of higher educational pedagogical institutions
В статье рассматривается проблема духовно-нравственного облика учителя
христианской этики. Предложена такая форма самодиагностики учителя как формула
духовности. Названы особые требования к подготовке учителя христианской этики в области духовно-нравственной
 
Date 2013-04-24T12:53:52Z
2013-04-24T12:53:52Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
УДК 37.011.31
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/19208
 
Publisher ДонНТУ