Запис Детальніше

IMPLEMENTING COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title IMPLEMENTING COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
Внедрение коммуникативного обучения иностранному языку в высших учебных заведениях
Впровадження комунікативного навчання іноземної мови у вищих навчальних закладах
 
Creator Paniotova, L.
Revina, N.
Паниотова, Л. Н.
Ревина, Н. В.
Паніотова, Л. Н.
Ревiна, Н. В.
 
Subject коммуникативное обучение языку
коммуникативная компетентность
обучение иностранному языку
коммуникативная деятельность
комунікативне навчання мови
комунікативна компетентність
навчання іноземній мові
комунікативна діяльність
communicative language teaching
communicative competence
second language teaching
communicative activities
 
Description В последние десятилетия, во многих странах, в том числе в Украине, преподавателей
поощряют к применению подхода, известного как коммуникативное обучение языку. Этот
подход предусматривает главной целью развитие коммуникативной компетентности через
использование иностранного языка как средства коммуникации во время аудиторных
занятий. Авторы анализируют суть коммуникативного обучения иностранному языку и
предлагают некоторые пути внедрения этого подхода в процесс изучения иностранного
языка.
In recent decades, teachers of second languages in many countries, including Ukraine, have
been encouraged to use an approach known as communicative language teaching. This approach
advocates the development of communicative competence as a primary goal through the extensive
use of the second language as a means of communication during classroom lessons. The authors
analyze the essence of communicative language teaching and suggest some ways of incorporating
this approach into second language teaching.
Donetsk National Technical University
 
Date 2013-05-23T08:16:00Z
2013-05-23T08:16:00Z
2012
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20134
 
Publisher ДонНТУ