Запис Детальніше

МЕТОД СУГГЕСТО-ТРАСТИНГА В СОВРЕМЕННОЙ ПАРАПЕДАГОГИКЕ

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title МЕТОД СУГГЕСТО-ТРАСТИНГА В СОВРЕМЕННОЙ ПАРАПЕДАГОГИКЕ
 
Creator Шокотко, Т. В.
Шокотко, Т. В.
Shokotko, T.
 
Subject парапедагогика
суггестопедагогика
суггесто-трастинг
педагогическое воздействие
сосредоточение
концентрация
медитация
творческое озарение
парапедагогіка
сугестопедагогіка
сугесто-трастінг
педагогічний вплив
зосередження
концентрація
медитація
творче осяяння
parapedagogy
suggestopedagogy
suggestion-trusting
teacher impact
focus
concentration
meditation
creative inspiration
 
Description The article reveals the essence of the effect of a new method of modern parapedagogy on
learning – suggestion-trusting that can solve many educational problems. The effect of the new
method of modern parapedagogy on learning –-suggestion- trusting, capable to solve educational
problems is considered. The article reveals the essence of the concepts introduced by the author, and
gives a detailed theoretical and practical feasibility of the method. The synthesis of two disciplines -
suggestopedagogy and parapedagogy plays a key role in educating and training the young
generation in Ukraine. Research experience has shown that the result of the introduction of a new
technique facilitates heuristic breakthrough in home teaching.
Рассмотрено влияние нового метода современной парапедагогики на процесс обучения
– суггесто-трастинга, способного решить множество педагогических задач. В статье
раскрыта суть понятия, введенного автором, и дано детальное теоретическое и
практическое обоснование метода. Синтез двух наук – суггестопедагогики и парапедагогики
играет ключевую роль в воспитании и обучении подрастающего поколения Украины. Научный
опыт доказал, что результат внедрения новой методики способствует эвристическому
прорыву в отечественной педагогике.
Донецкий национальный университет
 
Date 2013-05-23T15:46:15Z
2013-05-23T15:46:15Z
2012
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20227
 
Publisher ДонНТУ