ДОСЛІДЖЕННЯ РОБОТИ ПРОТИПЕРЕВАНТАЖНИХ АЛГОРИТМІВ ПРОТОКОЛУ TCP ПРИ ПЕРЕВАНТАЖЕННЯХ В КАНАЛАХ ЗВ’ЯЗКУ
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ДОСЛІДЖЕННЯ РОБОТИ ПРОТИПЕРЕВАНТАЖНИХ АЛГОРИТМІВ ПРОТОКОЛУ TCP ПРИ ПЕРЕВАНТАЖЕННЯХ В КАНАЛАХ ЗВ’ЯЗКУ
TCP Anti-congestion Algorithms Research in Telecommunication Channel’s Congestions Исследование роботы противоперегрузочных алгоритмов протокола TCP при перегрузках в каналах связи |
|
Creator |
Трикоз, В.В.
Батир, С.С. Trikoz, V.V. Batyr, S.S. Батыр, С.С. |
|
Subject |
перегрузки
алгоритм управления перегрузкой TCP Reno TCP Vegas гидродинамическая модель congestion congestion control algorithms fluid flow model перевантаження алгоритм управління перевантаженням гідродинамічна модель |
|
Description |
Algorithms of transport layer of TCP/IP stack were researched, modeled and analyzed. Algorithms TCP Reno and TCP Vegas were selected for the research. The principles of operation of selected algorithms were reviewed. The window size in TCP Reno is changed cyclically in a normal situation. Window size increases during each cycle to packet loss. When there is the packet loss,TCP Reno reduces the window size to half the current size. This is called additive increase and multiplicative decrease. TCP Vegas adopts more complex evaluation capacity. It uses the difference between the expected and actual flow rate to estimate the network bandwidth. The idea is that when the network is not congested, the actual flow rate will be close to the expected. Otherwise, the actual flow rate will be less than the expected flow rate. TCP Vegas with this speed difference flow assesses the level of congestion in the network and accordingly updates the window size. For simulation the fluid flow model was used, which helped to take into account the features of the selected algorithms. Using fluid flow model the active queue management can be interpreted as a feedback control problem where the control action consists of marking packets (with probability p, depending on the length of the measured queue Q. For the study of anti-congestion algorithms we used a simple model of multiservice network - a model with a single bottleneck. For a given network topology model has all the characteristics of telecommunication traffic of integrated packet-switched networks, including its self-similarity and scale invariance. Based on these results the following conclusions were made: Simulation of algorithms protocols TCP Reno and TCP Vegas has shown that two-phase job of the first algorithm leads to significant fluctuations in network load and to greater losses than the algorithm TCP Vegas. At the expense of a more complex control circuit of bandwidth, we achieved the reduction of vibrations payload on the network and losses. Our simulations show that the algorithm of TCP Vegas more efficiently uses the bandwidth of the communication channel than TCP Reno due to the smaller window size fluctuations. Виконані дослідження, моделювання та аналіз роботи алгоритмів для боротьби з перевантаженням протоколів транспортного рівня стека TCP/IP. Для дослідження обрані алгоритми TCP Reno та TCP Vegas. Розглядані принципи роботи обраних алгоритмів. Для моделювання використана гідродинамічна модель потоку, за допомогою якою були враховані особливості роботи обраних алгоритмів. Отримані результати моделювання дозволили оцінити поведінку алгоритмів при перевантаженнях та ефективність використання пропускної спроможності каналу зв’язку. |
|
Date |
2013-09-16T12:01:36Z
2013-09-16T12:01:36Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 1 (24). - Донецьк, ДонНТУ, 2013. С - 168-175
2075-4272 УДК 681.518 http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/22590 |
|
Publisher |
Донецький національний технічний університет
|
|