Запис Детальніше

МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ РЕГУЛЮВАННЯ ШВИДКОСТІ, СИНТЕЗОВАНОЇ НА ОСНОВІ КОНЦЕПЦІЇ ЗВОРОТНИХ ЗАДАЧ ДИНАМІКИ

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ РЕГУЛЮВАННЯ ШВИДКОСТІ, СИНТЕЗОВАНОЇ НА ОСНОВІ КОНЦЕПЦІЇ ЗВОРОТНИХ ЗАДАЧ ДИНАМІКИ
Моделирование системы регулирования скорости, синтезированной на основе концепции обратных задач динамики
Modeling of Speed Control System Synthesized on the Concept of Dynamics Inverse Problems
 
Creator БУРИК, М.П.
ОСТРОВЕРХОВ, М.Я.
БУРИК, Н. П.
ОСТРОВЕРХОВ, Н. Я.
BURYK, N.
OSTROVERKHOV, N.
 
Subject система регулирования скорости
концепция обратных задач динамики
законы управления
минимизация локальных функционалов мгновенных значений энергий
system speed control
control laws
concepts of inverse problems of dynamics
minimization of local functionals characterizing the energy instantaneous values
система регулювання швидкості
закони керування
концепція зворотних задач динаміки
мінімізація локальних функціоналів миттєвих значень енергій
 
Description This paper deals with the problem of improving the quality of control coordinates of electric drives by synthesis algorithms based on the concept of inverse problems of dynamics in combination with minimization of local functionals characterizing the energy instantaneous values. The system of cascade speed control of the electromechanical coordinates of electric drives is most abundant principle control. However, the transfer functions of the electric regulators who are committed to a common module or symmetrical optimum compensate the appropriate links of control object. These problems of electric drive were solved using the control laws based on the concept of inverse problems of dynamics while minimizing local functionals instantaneous values of energies that have high dynamic accuracy and natural properties with respect to changes in parameters and disturbing factors. Research presented system of slave control angular speed carried by mathematical modeling. We used a standard test, which included testing of the trajectory angular speed ωn (the task in the form of jump) followed imposition (t = 5 s) and reset (t = 8 s) rated load.
Розглянуто задачу підвищення якості регулювання швидкості електропривода шляхом синтезу закону керування на основі концепції зворотних задач динаміки при мінімізації локальних функціоналів миттєвих значень енергій, що забезпечує слабку чутливість до параметричних та координатних збурень. Викладенні результати математичного моделювання, які ілюструють ефективність розробленого закону керування кутовою швидкістю та показують його перевагу в порівнянні з традиційними законами.
 
Date 2013-10-11T12:10:58Z
2013-10-11T12:10:58Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія "Електротехніка і енергетика". № 1 (14), 2013 р., 358 с.
УДК 621.797:621.664
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23137
 
Publisher ДонНТУ