Неопределенность, власть и снижение качества товаров по мере «развития капитализма»
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Неопределенность, власть и снижение качества товаров по мере «развития капитализма»
Uncertainty, power and reducing the quality of goods with "the development of capitalizm" Невизначеність, влада і зниження якості товарів по мірі «розвитку капіталізму» |
|
Creator |
Розмаинский, И.В.
Rozmainsky, I.V. Розмаинский, І. В. |
|
Subject |
посткейнсианство
традиционный институционализм ухудшение качества товаров неопределенность власть формирование лояльности бренду post-Keynesians traditional institutionalism deterioration of the quality of goods uncertainty power formation of brand loyalty традиційний інституціоналізм погіршення якості товарів невизначеність влада формування лояльності бренду |
|
Description |
We investigate the "mystery of reducing the quality of products with the development of capitalism." Developing the ideas of post-Keynesians and traditional institutionalists, J.K. Galbraith in particular, the author argues that large producers accumulate power in order to reduce uncertainty. One form of the accumulation of power is the formation of brand loyalty of end-users. The cost of forming such loyalty often implemented at the cost of reducing investment in maintaining the quality of goods and the consumer, being extremely loyal to the brand, can ignore the deterioration in the quality of purchased products.
Исследуется «загадка снижения качества товаров по мере развития капитализма». Развивая идеи посткейнсианцев и традиционных институционалистов, особенно Дж. К. Гэлбрейта, автор доказывает, что крупные производители накапливают власть для снижения неопределенности. Одна из форм накопления власти – формирование у конечных потребителей лояльности к бренду. Расходы на формирование такой лояльности зачастую осуществляются ценой сокращения вложений в поддержание качества товаров, а потребитель, чрезвычайно лояльный к бренду, может проигнорировать ухудшение качества покупаемой продукции. |
|
Date |
2013-11-08T11:47:02Z
2013-11-08T11:47:02Z 2011 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 40-1 - Донецьк, ДонНТУ, 2011.
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23607 |
|
Publisher |
ДонНТУ
|
|