Спрос на рынке услуг высшего образования: новый формат
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Спрос на рынке услуг высшего образования: новый формат
Demand in the Higher Education Market: a New Format Попит на ринку послуг вищої освіти: новий формат |
|
Creator |
Кратт, О.А.
Kratt, O.A. |
|
Subject |
ринок послуг вищої освіти
вищий навчальний заклад попит формат попиту напрям підготовки спеціальність рынок услуг высшего образования высшее учебное заведение спрос формат спроса направление подготовки специальность market of higher education services higher education establishment demand size of demand direction of training specialism |
|
Description |
At a time when the vast majority of universities offer a standard set of majors and specialisms, the emphasis shifts from educational services to the entity providing them. As a result, the format of demand changes qualitatively, as a consumer chooses not the service, but an educational institution. The quantitative changes in the format of demand on the local market for higher education are analyzed, which allows universities to improve the techniques and methods for meeting this demand.
В условиях, когда абсолютное большинство вузов предлагает стандартный набор направлений подготовки и специальностей, акценты позиционирования смещаются с образовательной услуги на субъект, её оказывающий. В результате качественно изменяется формат спроса, так как потребитель выбирает не услугу, а учебное заведение. Представлен анализ количественных изменений формата спроса на локальном рынке услуг высшего образования, который позволяет вузам совершенствовать приёмы и методы его удовлетворения. |
|
Date |
2014-03-31T07:30:17Z
2014-03-31T07:30:17Z 2012 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 41. – Донецьк, ДонНТУ, 2012. – 210 с
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/25493 |
|
Publisher |
ДонНТУ
|
|