Методичні вимоги до комп'ютерних програм для диференційованого навчання майбутніх інженерів англійського діалогічного мовлення
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Методичні вимоги до комп'ютерних програм для диференційованого навчання майбутніх інженерів англійського діалогічного мовлення
Методические требования к компьютерным программам для дифференцированного обучения будущих инженеров английской диалогической речи Method Requirements to Computer Programs for Differential Teaching of English Dialogical Speech to Future Engineers |
|
Creator |
Маловичко, К.А.
Маловичко, Е.А. Malovichko, К. |
|
Subject |
інформаційно-комунікаційна технологія
комп’ютерне навчання іноземної мови автоматизований навчальний курс комп’ютерна програма информационно-коммуникативная технология компьютерное обучение иностранному языку автоматизированный обучающий курс компьютерная программа information communicative technology computer teaching of a foreign language automated teaching course computer program |
|
Description |
Existing automated English courses have been analyzed in this article. Their drawbacks which complicate their usage at higher technical institutes have been revealed. These courses do not deal with English manuals. They do not have the necessary succession of exercises which form certain skills in English dialogical speech. The main method requirements to computer programs for teaching English dialogical speech have been formulated in the article. A computer program in English should be an integrated part of a language discipline. It should form speech skills in English dialogical speech. It should be based on the communicative principle. The level differentiation should be realized in the English computer program. The feedback in the English computer program should be organized to control the student’s studying activity. The English computer program should model real communicative situations. This program is to collect the students’ test results, their achievements and the number of their mistakes when they work with the program. It should have lexical and grammar references. The main aim of the computer program is to form the communicative competence especially in the English dialogical speech. This program should be professionally oriented. It should contain the country-specific aspect. The English computer program should be interesting, effective, and accessible and motivate the students to learn English. У статті проаналізовано існуючі автоматизовані навчальні курси з іноземної мови, виявлено низку їх недоліків, які ускладнюють їх використання у навчально-виховному процесі, а саме: вони не пов’язані своїм змістом з навчальними планами мовних дисциплін у вищих технічних навчальних закладах; не створені в підтримку існуючих підручників; не забезпечують зворотний зв’язок у залежності від виду мовленнєвої діяльності і типу помилки; не мають належної послідовності вправ, що ведуть до формування певних навичок та вмінь. Сформульовано основні методичні вимоги до комп’ютерних програм з диференційованого навчання майбутніх інженерів англійського діалогічного мовлення у вищих технічних навчальних закладах. |
|
Date |
2014-07-10T11:49:13Z
2014-07-10T11:49:13Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2(14) - Донецьк, ДонНТУ, 2013
УДК 378:004 http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27116 |
|
Publisher |
ДонНТУ
|
|