Теоретична класифікація можливих руйнувань опорної поверхні під колісними рушіями мобільного засобу та її зв'язок з диференційними рівняннями Лангранжа
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Теоретична класифікація можливих руйнувань опорної поверхні під колісними рушіями мобільного засобу та її зв'язок з диференційними рівняннями Лангранжа
Теоретическая классификация возможных разрушений опорной поверхности под колесными движителями мобильного средства и ее связь с дифференциальными уравнениями Лагранжа Theoretical Classification of Possible Breaking of Bearing Surface Area under Wheeled Running Gear of Transport Vehicle and its Connection with Lagrange Differential Equation |
|
Creator |
Петров, Л. М.
Петров, Л. Н. Petrov, L.N. Борисенко, Т. М. Борисенко, Т. Н. Borisenko, T. N. |
|
Subject |
КОЛІСНИЙ РУШІЙ
МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ОПОРНА ПОВЕРХНЯ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНЕ РІВНЯННЯ СИЛА ПОШТОВХУ ТРАЄКТОРІЯ РУХУ ОСЕРЕДОК ПЛЯМИ КОНТАКТУ КОЛЕСНЫЙ ДВИЖИТЕЛЬ МАТЕМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ ОПОРНАЯ ПОВЕРХНОСТЬ ДИФФЕРЕНЦИАЛЬНОЕ УРАВНЕНИЕ СИЛА ТОЛЧКА ТРАЕКТОРИЯ ДВИЖЕНИЯ ЦЕНТР ПЯТНА КОНТАКТА WHEELED RUNNING GEAR MATHEMATICAL MODEL BEARING SURFACE AREA DIFFERENTIAL EQUATION STRENGTH OF PUSH PATH OF MOTION TOOTH BEARING CENTER |
|
Description |
The theoretical classification of possible breaking of bearing surface area under wheeled running gear of transport vehicle and its connection with Lagrange differential equation has been made. The mathematical models of rolling movement of wheeled running gear of transport vehicle dynamically connected with bearing surface area have been developed. The theoretical data for rolling movement characteristics of wheeled running gear on bearing surface area with various physical properties under transport vehicle operation in different conditions have been obtained. To consider these theoretical data suggested for rolling movement of wheeled running gear the equation of constrained particle has been used for rolling movement of a wheel in terms of upper layer of bearing surface area. It has been experimentally established that an upper part of deformed soil layers goes round in a circle; however, it has been theoretically shown that the circle of deformed soil layers is made by the radius-vector of motion path of the point of deformed wire. For approbation of experimental and theoretical studies we have made the construction of the wheeled run-ning gear with discrete and power support which is connected to the point of the wheel through the springing element that allows quickly to transfer the driving energy of the part of the wire (till the moment of formation of the stretched part of the wire) to the pressed part of the wire and to transform it into the tangential tractive effort with the increase of tractive coefficient of efficiency. Проведено теоретичну класифікацію можливих руйнувань опорної поверхні під колісними рушіями мобільного засобу та її зв'язок із диференційними рівняннями Лагранжа, а також розроблено математичні моделі кочення колісного рушія мобільного засобу, який динамічно поєднаний з опорною поверхнею. Отримано теоретичні дані для визначення параметрів кочення колісного рушія по опорній поверхні з різноманітними фізичними властивостями при експлуатації мобільного засобу в різноманітних умовах. |
|
Date |
2014-06-27T06:19:25Z
2014-06-27T06:19:25Z 2013-06-22 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Петров Л. М. Теоретична класифікація можливих руйнувань опорної поверхні під колісними рушіями мобільного засобу та її зв'язок з диференційними рівняннями Лангранжа / Л. М. Петров, Т. М. Борисенко / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 65-79.
1990-7796 http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27028 |
|
Language |
other
|
|
Publisher |
Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
|
|