Аналіз впливу руйнування поперечного об’єднання залізобетонних балок прогонової будови розрізних мостів на розподілення навантаження
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Аналіз впливу руйнування поперечного об’єднання залізобетонних балок прогонової будови розрізних мостів на розподілення навантаження
Анализ влияния разрушения поперечного объединения железобетонных балок пролетных строений разрезных мостов на распределение нагрузки Influence Analysis of Breakdown of Cross Coupling of Ferroconcrete Beams of Spans of Articulated Axle on Load Distribution |
|
Creator |
Морозова, Людмила Миколаївна
Морозова, Людмила Николаевна Morozova, L. N. Самосват, Віктор Вадимович Самосват, Виктор Вадимович Samosvat, V. V. |
|
Subject |
ДЕФЕКТ
РУЙНУВАННЯ ПОПЕРЕЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ДІАФРАГМА ПРОГОНОВА БУДОВА ЛІНІЯ ВПЛИВУ ШАРНІРНИЙ ЗВ'ЯЗОК НАВАНТАЖЕННЯ ДЕФЕКТ РАЗРУШЕНИЕ ПОПЕРЕЧНОГО ОБЪЕДИНЕНИЯ ДИАФРАГМА ПРОЛЕТНОЕ СТРОЕНИЕ ЛИНИЯ ВЛИЯНИЯ ШАРНИРНАЯ СВЯЗЬ НАГРУЗКА DEFECT BREAKDOWN OF CROSS COUPLING DIAPHRAGM SPAN INFLUENCE LINE INFLUENCE LINE |
|
Description |
One of the methods (Gibshman method) of beam spans of axle analysis is adopted and proved. Using the method one considers the breakdown effect of cross coupling between beams on axle capacity. The calculating formulae of determination of lateral stiffness of roadway slab are improved. The results of span analysis are given. The analysis is made with the help of Prolet program, and Gibshman method is the basis of it. The program is drawn up at Highway and Man-Made Building Design Department of Road-Transport Institute of Donetsk National Technical University by V. V. Samosvat within the writing of Master’s research paper. The accuracy evaluation of the results of the analysis on the program shows the perfect convergence with the reference value of Industry-Specific Construction Standards (ISCS 32-89). On the basis of the results the cross influence lines of beam pressure for defective and defectless spans are produced. The influence analysis of breakdown of cross coupling on the temporary load distribution between beams of spans is made. It is established that the most dangerous is the breakdown of cross coupling between the first and the second beams. Meanwhile the axle capacity goes down to 25–30 %. The simultaneous breakdown of cross coupling between all the beams is also dangerous. In such a situation the axle capacity of separate beams goes down to 30–40 %. The research results have proved the necessity of the analysis of the breakdown of cross coupling under the determination of actual axle capacity. Удосконалено методику розрахунку балкових прогонових будов розрізних мостів з урахуванням руйнування поперечного об'єднання. Обґрунтовано прийнятий метод розрахунку. Представлено результати розрахунків, що отримані за програмою Prolet, що складена в рамках магістерської роботи. Дано оцінку точності отриманих результатів. Побудовано лінії впливу тиску на балки з урахуванням руйнування поперечних зв'язків. Проаналізовано вплив руйнування поперечного об'єднання на розподілення навантаження між балками та вантажопідйомність прогонових будов автодорожніх мостів. |
|
Date |
2014-07-14T04:56:29Z
2014-07-14T04:56:29Z 2013-06-22 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Морозова Л. М. Аналіз впливу руйнування поперечного об’єднання залізобетонних балок прогонової будови розрізних мостів на розподілення навантаження / Л. М. Морозова, В. В. Самосват / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 165-174.
1990-7796 http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27131 |
|
Language |
other
|
|
Publisher |
Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
|
|