Productivity Increasing of Realistic Ray Tracing Stereo- Image Synthesis
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Productivity Increasing of Realistic Ray Tracing Stereo- Image Synthesis
|
|
Creator |
Zori, S.A.
Porfirov, P.A. |
|
Subject |
image synthesis
ray tracing accelerating techniques ААВВ efficiency |
|
Description |
Modern methods of ray tracing are discussed. More closely the path tracing algorithm with two-level hierarchy of limiting volumes is considered. The modified algorithm of path tracing is suggested. The algorithm is based on two level hierarchy of limiting volumes and axis-aligned bounding box (ААВВ), which allow removing branching while determining the intersection of a ray with an object. Suggested modification makes this approach more attractive for GPU- and other parallel realization. An efficiency of the modified algorithm is studied for CPU realizations. From the results it is concluded that the rendering time can be reduced to 2 times (the average). В статье выполнен анализ современных методов трассировки лучей, рассмотрен алгоритм трассировки путей с двухуровневой иерархией ограничивающих объемов. Предложен модифицированный алгоритм трассировки путей с двухуровневой иерархией ограничивающих объемов и поиском пересечений с ААВВ, который устраняет ветвления.Это делает алгоритм более пригодным к реализации на GPUи многопоточных вычислениях. Выполнено исследование эффективности модифицированного алгоритма при однопотоковой реализации алгоритма для CPU. Показано, что его использование позволило сократить время визуализации в среднем в 2 раза.
|
|
Date |
2017-02-20T12:23:55Z
2017-02-20T12:23:55Z 2015-11-01 |
|
Identifier |
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27954
|
|
Language |
en
|
|