Запис Детальніше

Оптимізація періодичності технічного обслуговування авіаційної техніки за допомогою розподілів суб’єктивних переваг

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Оптимізація періодичності технічного обслуговування авіаційної техніки за допомогою розподілів суб’єктивних переваг
Оптимизация периодичности технического обслуживания авиационной техники с помощью распределений субъективных предпочтений
AERONAUTICAL ENGINEERING MAINTENANCE PERIODICITY OPTIMIZATION WITH THE HELP OF SUBJECTIVE PREFERENCES DISTRIBUTIONS
 
Creator Goncharenko, Andriy; Національний авіаційний університет
 
Subject
авіаційна техніка; альтернатива; варіаційна задача; екстремаль; льотна придатність; оптимізація; параметр потоку відмов; параметр потоку ушкоджень; періодичність технічного обслуговування; поступова відмова; принцип максимуму суб’єктивної ентропії
331.101.1:629.735.083:656.7.086(045)

авиационная техника; альтернатива; вариационная задача; летная годность; оптимизация; параметр потока отказов; параметр потока повреждений; периодичность технического обслуживания; постепенный отказ; принцип максимума субъективной энтропии
331.101.1:629.735.083:656.7.086(045)

airworthiness; aeronautical engineering; alternative; damage intensity; degrading failure; extremal; failure intensity; maintenance periodicity; optimization; preferences distribution; subjective entropy maximum principle; variational problem
331.101.1:629.735.083:656.7.086(045)
 
Description Мета: Метою даної роботи є дослідити можливість визначення об’єктивно існуючої оптимальної періодичності технічного обслуговування авіаційної техніки іншим від ймовірнісних методів шляхом. У даній статті міститься науково доведене пояснення для оптимізації вищезгаданої періодичності за допомогою розподілів суб’єктивних переваг. Методи дослідження: Описаний підхід пропонує розглядати функціонування системи авіаційної техніки із можливою поступовою відмовою на основі багатоальтернативності. Об’єктивні функції ефективності у такому разі – це параметри потоків ушкоджень та відмов, що відповідає множині експлуатаційних альтернатив, яка розглядається. Це дозволяє отримати відповідні функції суб’єктивних переваг за умов пропорційності тих переваг до альтернативних параметрів потоків ушкоджень та відмов. Результати: Знайдений вираз для оптимізованої періодичності технічного обслуговування є таким самим як і отриманий через ймовірнісні методи, а функції суб’єктивних переваг доставляють екстремальне (максимальне) значення експлуатаційному цільовому функціоналу технічного обслуговування. У той час, коли такий цільовий функціонал перебігає свого максимуму, у випадку як канонічного так і пропонованого виду розподілу переваг, суб’єктивна ентропія тих переваг не має жодного екстремуму поблизу взагалі. Обговорення: Інтерпретація параметрів моделі, що стосується запропонованого підходу, за допомогою виконаних розрахункових експериментів та побудови необхідних діаграм, означає, що параметри потоків ушкоджень та відмов то є само-вимірні суб’єктивні переваги отримані із використанням принципу максимуму суб’єктивної ентропії. Вони таким чином виражаються в термінах теорії суб’єктивного аналізу.
Цель: Целью данной работы является исследовать возможность определения объективно существующей оптимальной периодичности технического обслуживания авиационной техники иным, нежели вероятностными методами, путем. В данной статье содержится научно доказанное пояснение для оптимизации вышеупомянутой периодичности с помощью распределений субъективных предпочтений. Методы исследования: Описанный подход предлагает рассматривать функционирование системы авиационной техники с возможным постепенным отказом на основе многоальтернативности. Объективные функции эффективности в таком случае – это параметры потоков повреждений и отказов, что соответствует множеству рассматриваемых эксплуатационных альтернатив. Это позволяет получить соответствующие функции субъективных предпочтений при условии пропорциональности этих предпочтений альтернативным параметрам потоков повреждений и отказов. Результаты: Найденное выражение для оптимизированной периодичности технического обслуживания является таким же самым, как и полученное вероятностными методами, а функции субъективных предпочтений доставляют экстремальное (максимальное) значение эксплуата­ционному целевому функционалу технического обслуживания. В то время, когда такой целевой функционал претерпевает свой максимум, в случае как канонического, так и предложенного вида распределения предпочтений, субъективная энтропия этих предпочтений не имеет ни одного экстремума в окрестности вообще. Обсуждение: Интерпретация параметров модели, что касается предложенного подхода, с помощью выполненных расчетных экспериментов и построения необходимых диаграмм, означает, что параметры потоков повреждений и отказов являются само-измеренными субъективными предпочтениями, полученными с использованием принципа максимума субъективной энтропии. Они таким образом выражаются в терминах теории субъективного анализа.
Purpose: The goal of this research is to investigate the possibility of the objectively existing aeronautical engineering maintenance optimal periodicity determination in the different from the probabilistic methods way. In this paper there is a scientifically proven explanation for the mentioned above periodicity optimization with the help of subjective preferences distributions. Methods: The described approach proposes to consider functioning of an aeronautical engineering system with possible degrading failure on the multi-alternativeness basis. The objective effectiveness functions in such a case are intensities of damage and failure which corresponds with the set of considered operational alternatives. It allows obtaining the related subjective preferences functions implying the preferences proportionality to the alternative intensities of damage and failure. Results: The found expression for the optimized maintenance periodicity is the same as yielded by probabilistic methods and subjective preferences functions deliver the extremal (maximal) value to the operational-maintenance purpose functional. While this objective functional undergoes its maximum for optimal both canonical and proposed view preference distributions, the subjective entropy of the preference does not have any exremum in the vicinity at all. Discussion: The proposed approach model parameters interpretation, with the help of the carried out calculation experiments and plotting necessary diagrams, means that the damage and failure intensities are the self-measured subjective preferences obtained with the use of the subjective entropy maximum principle. They are expressed so in the terms of the subjective analysis theory.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2017-07-17
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/11746
10.18372/2306-1472.71.11746
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 71, № 2 (2017); 51-56
Вестник Национального авиационного университета; Том 71, № 2 (2017); 51-56
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 71, № 2 (2017); 51-56
 
Language en
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e