Ways to improve the effectiveness of teacher
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Ways to improve the effectiveness of teacher
Пути повышения эффективности работы преподавателя Шляхи підвищення ефективності роботи викладача |
|
Creator |
Смирнова, Алла Ивановна
|
|
Description |
Research goals: modeling of educational activities and characteristics of the learning process with the use of remote technologies, in particular, the use of cloud-centric platforms, tools and services, e-learning. Research objectives: the formulation of didactic possibilities of cloud technologies for use in the learning process. Object of research: ways to improve the effectiveness of teacher. Subject of research: the use of cloud technologies in the educational process in order to increase the efficiency of the work of the teacher. Research methods used: analysis of statistics and publications. Results of the research. The need for creative activity and professional development of technical thinking, the ability to design, evaluate, rationalize machinery and technology is growing rapidly. Solving these problems depends on the content and technology training of future specialists. In this regard, actively introducing innovative learning technologies. Proposed use in the classroom cloud technologies, which in turn increases the efficiency of the teacher and the changes for the better the educational process itself. The main conclusions and recommendations. Didactic possibilities of cloud technologies, confirming the feasibility of their application in the educational process of modern higher school: the possibility of collaboration; fast start creating products in the educational process; organizing interactive sessions and group teaching. Цель исследования: моделирование педагогической деятельности и особенностей процесса обучения с использованием дистанционных технологий, в частности, использование облачно-ориентированных платформ, инструментов и сервисов электронного обучения. Основные задачи исследования: формулирование дидактических возможностей облачных технологий с целью их использования в учебном процессе. Объект исследования: пути повышения эффективности работы преподавателя. Предмет исследования: использование облачных технологий в учебном процессе с целью повышения эффективности работы преподавателя. Методы исследования: анализ статистических данных и научно-методической литературы; обучение, наблюдение за учебным процессом. Результаты исследования. Потребность в творческой активности специалиста и развитом техническом мышлении, в умении конструировать, оценивать, рационализировать технику и технологию быстро растет. Решение этих проблем во многом зависит от содержания и технологии обучения будущих специалистов. В связи с этим активно внедряются инновационные технологии обучения. Предложено использование в учебном процессе облачных технологий, что в свою очередь повышает эффективность работы преподавателя и изменяет в лучшую сторону сам образовательный процесс. Основные выводы и рекомендации. Дидактические возможности облачных технологий, подтверждающие целесообразность их применения в образовательном процессе современной высшей школы: возможность организации совместной работы; быстрое включение создаваемых продуктов в образовательный процесс; организация интерактивных занятий и коллективного преподавания. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2014-12-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/698
|
|
Source |
New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 85-95
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 85-95 Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 85-95 2309-1460 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/698/721
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 New computer technology
|
|