Запис Детальніше

Using social networks to organize students’ independent work

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Using social networks to organize students’ independent work
Использование социальных сетей для организации самостоятельной работы студентов
Використання соціальних мереж для організації самостійної роботи студентів
 
Creator Маркова, Євгенія Сергіївна
 
Description The aim of this study is to determine the characteristics of using social networks to organize independent work. Objectives of the study is to determine the role of social networks in educational work, highlight the main features of social networks in the organization of independent work. The object of research is independent work of students of specialty «Elementary education». The subject of research is the use of social networks to organize and support the independent work.
Social networks are considered to work as a tool for integration of different educational tools and services, as well as a tool to ensure effective communication training. It is noted that the use of social media extends the capabilities of independent work of students and faculty consulting work, creates conditions for the implementation of blended learning. The experience of independent work of students of specialty 6.010102 «Primary education» on the subject «Modern learning information technologies».
Метою дослідження є визначення особливостей використання соціальних мереж для організації самостійної роботи студентів. Задачами дослідження є визначення ролі соціальних мереж у навчально-виховні роботі, виділення основних функцій соціальних мереж в організації самостійної роботи студентів. Об’єктом дослідження є самостійна робота студентів спеціальності «Початкова освіта». Предметом дослідження є використання соціальних мереж для організації та підтримки самостійної роботи студентів.
Соціальні мережі в роботі розглядаються як інструмент інтеграції різних навчальних засобів та сервісів, а також як інструмент забезпечення ефективної навчальної комунікації. Відзначається, що використання соціальних мереж розширює можливості організації самостійної роботи студентів та консультаційної роботи викладачів, створює умови для реалізації комбінованого навчання. Розглянуто досвід організації самостійної роботи студентів спеціальності 6.010102 «Початкова освіта» з дисципліни «Сучасні інформаційні технології навчання».
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2014-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/704
 
Source New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 147-151
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 147-151
Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 147-151
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/704/727
 
Rights Copyright (c) 2014 New computer technology