Запис Детальніше

E-portfolio by means of Google Apps in the monitoring of linhvomethodological competence of students’ philologists

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title E-portfolio by means of Google Apps in the monitoring of linhvomethodological competence of students’ philologists
Е-портфолио средствами Google Apps в структуре мониторинга лингвометодической компетентности студентов-филологов
Е-портфоліо засобами Google Apps у структурі моніторингу лінгвометодичної компетентності студентів-філологів
 
Creator Ішутіна, Олена Євгенівна
 
Description Research goals: consideration the method of e-portfolio created by the Google Apps for Education in the system of monitoring methods of students’ linhvomethodological competence.
Research objectives: to distinguish of portfolio method as one that allows you to monitor and objectively evaluate the process and result of the formation of both theoretical and practical components linhvomethodological competence of the student.
Object of research: monitoring of linhvomethodological competence of students’ philologists.
Subject of research: e-portfolio by means of Google Apps in the monitoring of linhvomethodological competence of students’ philologists.
Research methods used: analysis of state standards and publications.
Results of the research. Experimental study shows that the students’ forming of electronic methodological portfolio by means of Google cloud services allows the teacher to monitor developments in linhvomethodological competence of prospective native language teachers, which is an integral part of quality education monitoring.
The main conclusions and recommendations: organization of work on e-portfolio method by use of Google cloud services in the professional training of students can objectively assess the dynamics of linhvomethodological competence of future teachers of their native language, which is an integral part of monitoring of quality of education.
Цілі дослідження: розгляд методу електронного портфоліо, створеного засобами Google Apps for Education у системі методів моніторингу лінгвометодичної компетентності студентів.
Завдання дослідження: виокремити метод портфоліо як такий, що надає можливість спостерігати й об’єктивно оцінювати процес і результат формування як теоретичного, так і практичного складників лінгвометодичної компетентності студента.
Об’єкт дослідження: моніторинг лінгвометодичної компетентності студентів-філологів.
Предмет дослідження: е-портфоліо засобами Google Apps for Education у системі методів моніторингу лінгвометодичної компетентності студентів.
Використані методи дослідження: аналіз державних стандартів та наукових публікацій.
Результати дослідження. Експериментальне дослідження доводить, що укладання студентами електронних методичних портфоліо засобами хмарних сервісів Google дозволяє викладачеві відстежувати динаміку розвитку лінгвометодичної компетентності майбутніх учителів рідної мови, що є невід’ємною складовою моніторингових досліджень якості освіти.
Основні висновки і рекомендації: організація роботи над методичним е-портфоліо засобами хмарних сервісів Google у процесі фахової підготовки студентів дозволяє об’єктивно оцінити динаміку розвитку лінгвометодичної компетентності майбутніх учителів рідної мови, що є невід’ємною складовою моніторингових досліджень якості освіти.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2014-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/699
 
Source New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 96-99
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 96-99
Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 96-99
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/699/722
 
Rights Copyright (c) 2014 New computer technology