Elements of a mobile learning environment
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Elements of a mobile learning environment
Элементы мобильной учебной среды Елементи мобільного навчального середовища |
|
Creator |
Єчкало, Юлія Володимирівна
|
|
Description |
Research goals: to consider the possibility of using QR-codes in the learning process. Research objectives: to determine the advantages and disadvantages of using QR-codes, as well as the application of QR-codes in learning process. Object of research: mobile learning environment of higher education. Subject of research: technology of recognition and QR-codes as elements of the mobile learning environment. Research methods used: synthesis of existing research. Results of the research. It is noted that the technology of recognition and QR-codes can be attributed to elements of the mobile learning environment. Examples of the use of QR-codes in the learning process (hyperlink to media sources and resources, project activities, surveys and testing forms of gaming, covers educational materials, information booths, applications to educational facilities; identification). The main conclusions. Established that elements of the mobile learning environment (including technology development and recognition of QR-codes) have sufficient capacity in education. The use of QR-codes in the learning process activates the learning activities of students while allowing teachers to use new types of learning tasks. Цілі дослідження: розглянути можливості використання QR-кодів у навчальному процесі. Завдання дослідження: визначити переваги та недоліки використання QR-кодів, а також сфери застосування QR-кодів у навчальному процесі. Об’єкт дослідження: мобільне навчальне середовище вищого навчального закладу. Предмет дослідження: технології створення та розпізнавання QR-кодів як елементи мобільного навчального середовища. Використані методи дослідження: узагальнення існуючих досліджень. Результати дослідження. Зазначено, що технології створення та розпізнавання QR-кодів можна віднести до елементів мобільного навчального середовища. Наведено приклади використання QR-кодів у навчальному процесі (гіперпосилання на мультимедійні джерела та ресурси; проектна діяльність; опитування та тестування; ігрові форми діяльності; обкладинки навчально-методичної літератури; інформаційні стенди; додатки до навчальних об’єктів; ідентифікація). Висновки. Встановлено, що елементи мобільного навчального середовища (зокрема, технології створення та розпізнавання QR-кодів) мають достатній потенціал у навчанні. Використання QR-кодів у навчальному процесі активізує навчальну діяльність студентів, водночас даючи змогу викладачам використовувати нові види навчальних завдань. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2014-12-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/705
|
|
Source |
New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 152-157
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 152-157 Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 152-157 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/705/728
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 New computer technology
|
|