Запис Детальніше

Elements of a mobile learning environment

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Elements of a mobile learning environment
Элементы мобильной учебной среды
Елементи мобільного навчального середовища
 
Creator Єчкало, Юлія Володимирівна
 
Description Research goals: to consider the possibility of using QR-codes in the learning process.
Research objectives: to determine the advantages and disadvantages of using QR-codes, as well as the application of QR-codes in learning process.
Object of research: mobile learning environment of higher education.
Subject of research: technology of recognition and QR-codes as elements of the mobile learning environment.
Research methods used: synthesis of existing research.
Results of the research. It is noted that the technology of recognition and QR-codes can be attributed to elements of the mobile learning environment. Examples of the use of QR-codes in the learning process (hyperlink to media sources and resources, project activities, surveys and testing forms of gaming, covers educational materials, information booths, applications to educational facilities; identification).
The main conclusions. Established that elements of the mobile learning environment (including technology development and recognition of QR-codes) have sufficient capacity in education. The use of QR-codes in the learning process activates the learning activities of students while allowing teachers to use new types of learning tasks.
Цілі дослідження: розглянути можливості використання QR-кодів у навчальному процесі.
Завдання дослідження: визначити переваги та недоліки використання QR-кодів, а також сфери застосування QR-кодів у навчальному процесі.
Об’єкт дослідження: мобільне навчальне середовище вищого навчального закладу.
Предмет дослідження: технології створення та розпізнавання QR-кодів як елементи мобільного навчального середовища.
Використані методи дослідження: узагальнення існуючих досліджень.
Результати дослідження. Зазначено, що технології створення та розпізнавання QR-кодів можна віднести до елементів мобільного навчального середовища. Наведено приклади використання QR-кодів у навчальному процесі (гіперпосилання на мультимедійні джерела та ресурси; проектна діяльність; опитування та тестування; ігрові форми діяльності; обкладинки навчально-методичної літератури; інформаційні стенди; додатки до навчальних об’єктів; ідентифікація).
Висновки. Встановлено, що елементи мобільного навчального середовища (зокрема, технології створення та розпізнавання QR-кодів) мають достатній потенціал у навчанні. Використання QR-кодів у навчальному процесі активізує навчальну діяльність студентів, водночас даючи змогу викладачам використовувати нові види навчальних завдань.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2014-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/705
 
Source New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 152-157
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 152-157
Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 152-157
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/705/728
 
Rights Copyright (c) 2014 New computer technology