Запис Детальніше

«Mass opened» and «traditional» distance courses comparative description through the prism of experience of participant

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title «Mass opened» and «traditional» distance courses comparative description through the prism of experience of participant
Сравнительная характеристика «массовых открытых» и «традиционных» дистанционных курсов сквозь призму опыта участника
Порівняльна характеристика «масових відкритих» та «традиційних» дистанційних курсів крізь призму досвіду учасника
 
Creator Адаменко, Олена Вікторівна
 
Description A research object is the distance courses on the data analysis: «Quantitative and Research Methods for Leaders» (Franklin Pierce University, USA), «Statistical methods of analysis in business» (Luhansk Taras Shevchenko National University, Ukraine), «Big Data in Education» (Columbia University, USA). Every course was examined as a pedagogical system. Structural components of these systems were the subject of research. Presentation of results of comparative analysis of three concrete distance courses through the prism of experience of participant was the purpose of the article. Case study was the main method of research. General lines and differences between three courses, their advantages and disadvantages were found out. A conclusion about an utility of participating in the opened distance courses at the role of student for the university teachers is done. Such activity enables not only to promote the level of the qualification, but to give a new look on the traditional course and to increase its advantages and to reduce disadvantages.
Об’єкт дослідження – дистанційні курси з аналізу даних «Кількісні та дослідницькі методи для лідерів» (Університет Франкліна Пірса, США), «Статистичні методи аналізу в бізнесі» (Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна), «Великі дані в освіті» (Колумбійський університет, США). Кожен курс розглядався як педагогічна система. Предметом дослідження виступали структурні компоненти цих систем. Метою статті була презентація результатів порівняльного аналізу трьох конкретних дистанційних курсів крізь призму досвіду учасника. Головним методом дослідження виступав case study. У результаті аналізу встановлено спільні риси та відмінності між трьома курсами, їхні недоліки та переваги. Зроблено висновок про корисність для викладачів ВНЗ брати участь у відкритих дистанційних курсах у якості студентів, що дає змогу не лише підвищити рівень своєї кваліфікації, а й по-іншому подивитися на свій курс, підсилити його переваги й подолати недоліки.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2014-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/700
 
Source New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 100-110
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 100-110
Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 100-110
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/700/723
 
Rights Copyright (c) 2014 New computer technology