Запис Детальніше

Cloud learning technology: an attempt to define

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Cloud learning technology: an attempt to define
Облачные технологии обучения: попытка определения
Хмарні технології навчання: спроба визначення
 
Creator Маркова, Оксана Миколаївна
 
Description Objectives of the study: to give a definition of cloud learning technology as a computer-oriented component of educational technology.
Research objectives: 1) to form definition of cloud learning technology; 2) to clarify the relations of cloud learning technology, educational technologies, ICT, cloud technologies and ICT of learning.
Object of study: cloud technology in education.
Research subject: cloud learning technology.
Methods: source analysis, definition synthesis.
Research results: a definition of cloud learning technology was given; the relations of cloud learning technology, educational technologies, ICT, cloud technologies and ICT of learning was given.
Conclusions and recommendations:
1) the content of cloud learning technology is the intersection of sets of concepts related to cloud technology and ICT-based learning;
2) further development of research involves determining the historical and pedagogical conditions of emerging and development of cloud learning technology.
Цілі дослідження: дати визначення хмарних технологій навчання як комп’ютерно орієнтованої складової педагогічної технології.
Завдання дослідження: 1) сформулювати визначення хмарних технологій навчання; 2) уточнити співвідношення хмарних технологій навчання з технологіями навчання, ІКТ, хмарними технологіями та ІКТ навчання.
Об’єкт дослідження: хмарні технології в освіті.
Предмет дослідження: хмарні технології навчання.
Використані методи дослідження: аналіз джерел, синтез визначення.
Результати дослідження. Визначено поняття хмарних технологій навчання, встановлено їх співвідношення з технологіями навчання, ІКТ, хмарними технологіями та ІКТ навчання.
Основні висновки і рекомендації:
1) за змістом хмарні технології навчання є перетином множин понять, що відносяться до хмарних технологій та ІКТ навчання;
2) подальший розвиток дослідження передбачає визначення історико-педагогічних умов виникнення та розвитку хмарних технологій навчання.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2014-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/717
 
Source New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 244-248
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 244-248
Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 244-248
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/717/739