Electronic grade book as tool for monitoring the level of students’ physics research competencies
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Electronic grade book as tool for monitoring the level of students’ physics research competencies
Электронный журнал как средство мониторинга уровня сформированности исследовательских компетенций учащихся по физике Електронний журнал як засіб моніторингу рівня сформованості дослідницьких компетентностей учнів з фізики |
|
Creator |
Мерзликін, Олександр Володимирович
|
|
Description |
The purpose of this study is to describe the methods of monitoring the level of students’ physics research competencies. The main task is to show the possibilities of electronic grade book using for determination the level of students’ physics research competencies. The object of study is the tools of monitoring and evaluation of the level of students’ physics research competencies. The subject of study is the using of cloud technologies for monitoring and evaluation of the level of students’ physics research competencies. In previous studies it was shown that the system of students’ physics research competencies contains 14 competencies of 3 stages of research. Each competence consists of 4 components: cognitive, praxeological, axiological, social and behavioral. Moreover, each component of each competency has different impact on the level of students’ physics research competencies. Thus, the evaluation of the level of students’ physics research competencies requires the measurement of the levels of 56 components. This process is pretty time-consuming, but all mathematical operations that are needed for it, are typical. So, the monitoring of the level of students’ physics research competencies can be automated. It is proposed to use cloud-based spreadsheets for creating the electronic grade book for monitoring the level of students’ physics research competencies. Метою даного дослідження є опис методів моніторингу рівня сформованості дослідницьких компетентностей учнів з фізики. Основним завданням – розглянути можливості використання електронного журналу для визначення рівня сформованості дослідницьких компетентностей учнів з фізики. Об’єкт дослідження – засоби моніторингу та оцінювання рівня сформованості дослідницьких компетентностей учнів з фізики. Предмет – використання хмарних технологій для моніторингу та оцінювання рівня сформованості дослідницьких компетентностей учнів з фізики. У попередніх дослідженнях було показано, що система дослідницьких компетентностей учнів з фізики складається з 14 компетентностей трьох етапів дослідження. Кожна компетентність у свою чергу містить 4 компоненти: когнітивний, праксеологічний, аксіологічний та соціально-поведінковий. Ураховуючи, що внески кожного компоненту кожної компетентності до сформованості системи дослідницьких компетентностей учнів з фізики є різними, визначення рівня сформованості вимагає оцінювання рівня 56 компонентів. Цей процес потребує значних часових витрат, але математичні дії, що при цьому виконуються, є типовими. Тому моніторинг рівня сформованості дослідницьких компетентностей учнів з фізики може бути автоматизовано. Пропонується використовувати хмаро орієнтовані електронні таблиці для створення електронного журналу моніторингу рівня сформованості дослідницьких компетентностей учнів з фізики. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2014-12-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/728
|
|
Source |
New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 322-328
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 322-328 Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 322-328 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/728/750
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 New computer technology
|
|