Запис Детальніше

The development of theory and methods of using cloud-based information and communication technologies in teaching mathematics of engineering students in the United States

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The development of theory and methods of using cloud-based information and communication technologies in teaching mathematics of engineering students in the United States
Развитие теории и методики использования облачно-ориентированных информационно-коммуникационных технологий в обучении высшей математике студентов инженерных специальностей в Соединенных Штатах Америки
Розвиток теорії та методики використання хмарно-орієнтованих інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні вищої математики студентів інженерних спеціальностей у Сполучених Штатах Америки
 
Creator Kiianovska, Nataliia Mykhailivna
 
Description The purpose of the study is the analysis of the development of the theory and methods of ICT usage while teaching higher mathematics engineering students in the United States. It was determined following tasks: to analyze the problem source, to identify the state of its elaboration, to identify key trends in the development of theory and methods of ICT usage while teaching higher mathematics engineering students in the United States, the object of study – the use of ICT in teaching engineering students, the research methods are: analysis of scientific, educational, technical, historical sources; systematization and classification of scientific statements on the study; specification, comparison, analysis and synthesis, historical and pedagogical analysis of the sources to establish the chronological limits and implementation of ICT usage in educational practice of U.S. technical colleges.
In article was reviewed a modern ICT tools used in learning of fundamental subjects for future engineers in the United States, shown the evolution and convergence of ICT learning tools. Discussed experience of the «best practices» using online ICT in higher engineering education at United States. Some of these are static, while others are interactive or dynamic, giving mathematics learners opportunities to develop visualization skills, explore mathematical concepts, and obtain solutions to self-selected problems.
Among ICT tools are the following: tools to transmit audio and video data, tools to collaborate on projects, tools to support object-oriented practice. The analysis leads to the following conclusion: using cloud-based tools of learning mathematic has become the leading trend today. Therefore, university professors are widely considered to implement tools to assist the process of learning mathematics such properties as mobility, continuity and adaptability.
Мета дослідження полягає в здійсненні аналізу процесу розвитку теорії та методики використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання вищої математики студентів інженерних спеціальностей у Сполучених Штатах Америки. Відповідно до мети дослідження було визначено такі завдання: проаналізувати джерела з проблеми дослідження з метою виявлення стану її розробленості; визначити провідні тенденції розвитку теорії та методики використання ІКТ навчанні вищої математики студентів інженерних спеціальностей у Сполучених Штатах Америки. Об’єкт дослідження – використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання студентів інженерних спеціальностей, предмет дослідження – розвиток інформаційно-комунікаційних технологій навчання вищої математики студентів інженерних спеціальностей у Сполучених Штатах Америки. Предмет, мета і завдання дослідження обумовили вибір комплексу наукових методів дослідження: аналіз науково-педагогічної, методичної, історичної літератури; систематизація та класифікація наукових положень з проблеми дослідження; конкретизація, порівняння, аналіз і синтез; історико-педагогічний аналіз джерел для встановлення хронологічних меж розвитку та впровадження засобів ІКТ в освітню практику технічних ВНЗ США.
У статті розглянуто засоби підтримки математичної навчальної діяльності, що були розроблені та впроваджені в процес навчання протягом останнього десятиліття. Серед них можна виділити наступні: засоби для передавання аудіо- та відеоданих; інструменти для спільної роботи над проектами; засоби підтримки предметно-орієнтованої практичної діяльності. Виокремлено особливості поточного етапу розвитку засобів ІКТ навчання вищої математики студентів інженерних спеціальностей. Проведений аналіз дає підставу зробити наступний висновок: використання хмаро орієнтованого навчання вищої математики стає провідним напрямом сьогодення. Тому викладачі ВНЗ мають широко впроваджувати розглянуті засоби для надання процесу навчання вищої математики властивостей мобільності, безперервності та адаптивності.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2014-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/723
 
Source New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 286-294
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 286-294
Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 286-294
2309-1460
 
Language eng
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/723/745
 
Rights Copyright (c) 2014 New computer technology