Запис Детальніше

Methodical aspects of usage of blended learning in studying the course «Methodology and Distance Learning Technologies» in institute of higher education

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Methodical aspects of usage of blended learning in studying the course «Methodology and Distance Learning Technologies» in institute of higher education
Методические аспекты использования комбинированного обучения при изучении дисциплины «Методика и технологии дистанционного обучения» в вузах
Методичні аспекти використання комбінованого навчання під час вивчення дисципліни «Методика і технології дистанційного навчання» у ВНЗ
 
Creator Гнєдкова, Ольга Олександрівна
 
Description The aim of this study is to examine the practical possibility of use of blended learning technologies in the learning process on the example of course «Methodology and Distance Learning Technologies» in institute of higher education. Objectives of the study is to prove theoretically the concept «blended learning» and to consider methodological features of practical use of blended learning in the learning process in learning the course «Methodology and Distance Learning Technologies». The object of research is the studying the course «Methodology and Distance Learning Technologies» using the blended learning. The subject of research is the methodical aspects of blended learning usage in studying the course «Methodology and Distance Learning Technologies» in institute of higher education.
In this work the defined that practical application of blended learning in the educational process have an influence on the improvement of students’ knowledge quality, indicating of effectiveness and availability of blended learning usage.
Метою дослідження є визначення практичної можливості використання технології комбінованого навчання у навчальному процесі на прикладі вивчення дисципліни «Методика і технології дистанційного навчання» у ВНЗ. Задачами дослідження є теоретично обґрунтувати поняття «комбіноване навчання» та розглянути методичні особливості практичного використання комбінованого навчання у навчальному процесі під час вивчення дисципліни «Методика і технології дистанційного навчання». Об’єктом дослідження є навчання за курсом «Методика і технології дистанційного навчання» з використанням комбінованого навчання. Предметом дослідження є методичні аспекти використання комбінованого навчання під час вивчення дисципліни «Методика і технології дистанційного навчання».
У дослідженні визначено, що практичне впровадження комбінованого навчання у навчальний процес впливає на підвищення якості знань студентів, що свідчить про ефективність та перспективність використання комбінованого навчання.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2014-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/707
 
Source New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 164-176
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 164-176
Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 164-176
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/707/730
 
Rights Copyright (c) 2014 New computer technology