Cloud services as contemporary tool of educational institution management
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Cloud services as contemporary tool of educational institution management
Облачные сервисы как современное средство в управлении учебным заведением Хмарні сервіси як сучасний засіб в управлінні навчальним закладом |
|
Creator |
Пліш, Ірина Валеріївна
|
|
Description |
Research aim: to highlight the experience of using cloud services in the management of a general educational institution. Research task: substantiation of the prospect and availability of the use of modern information technologies in the work of the school principal. Object of research: cloud services as a modern tool in the management of an educational institution. Subject of research: cloud services as a modern tool in the management of the educational institution Specialized school-kindergarten «Lisova kazka». Research methods: source analysis, synthesis. Research results: schematically represent the interconnections of the main blocks of the system, which is effectively implemented in the activities of the director of the «Lisova kazka» in recent years. The experience of using cloud services in educational institution management is described in this stuff. The main target of this work is displaying of perspective using state-of-art IT solutions in head teacher¢s work. The experience of using Basecamp system project management, which gives an opportunity of continual support management activity, provides permanent feedback link with teaching staff, process control of set missions and necessity of real-time correcting etc. The system of management allows head teacher, teaching staff and supporting services to use the resources of the named above system independently from their location using any gadget or personal computer and it doesn’t matter what software is installed. The author presents schematically the interlinks of main system blocks that has been integrated effectively in head teacher’s work recent years. Цілі дослідження: висвітлити досвід використання хмарних сервісів в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом. Завдання дослідження: обґрунтування перспективності та доступності використання сучасних інформаційних технологій в роботі директора школи. Об’єкт дослідження: хмарні сервіси як сучасний засіб в управлінні навчальним закладом. Предмет дослідження: хмарні сервіси як сучасний засіб в управлінні навчальним закладом Спеціалізована школа – дитячий садок (СШДС) «Лісова казка». Використані методи дослідження: аналіз джерел, синтез. Результати дослідження: схематично представлено взаємозв’язки основних блоків системи, яка ефективно впроваджується в діяльність директора СШДС в останні роки. У матеріалі описано досвід використання системи управління проектами Basecamp, яка надає можливість неперервної підтримки управлінської діяльності, забезпечення постійного зворотного зв’язку з педагогічним колективом, керування процесом виконання поставлених задач та, за необхідності, їх оперативним коригуванням тощо. Система управління дозволяє директору та виконавцям (педагогічному та господарському колективу) використовувати ресурси означеної системи незалежного від їхнього місцезнаходження з будь-якого ґаджету чи персонального комп’ютера, незалежно від версії встановленого на пристрої програмного забезпечення. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2014-12-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/691
|
|
Source |
New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 45-49
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 45-49 Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 45-49 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/691/714
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 New computer technology
|
|