Visualization of educational information with the use services of cloud technology
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Visualization of educational information with the use services of cloud technology
Визуализация учебной информации с использованием сервисов облачных технологий Візуалізація навчальної інформації з використанням сервісів хмарних технологій |
|
Creator |
Житєньова, Наталя Василівна
|
|
Description |
The purpose of the paper is the theoretical justification for the use of information visualization with the use services of cloud technology in educational process secondary school. Object of research supports the educational process in secondary school. The object is to use visualization training information with the use services of cloud technology. The feasibility of the use of these technologies in education due to their compliance psychological peculiarities inherent in the present generation of students and the need for a compact representation of the training material in the manner most convenient to its perception, understanding, learning and remembering. It is shown that the use of visualization develops cognitive interest of students, makes it possible to create a positive emotional atmosphere in the classroom and facilitates implementation of intersubject connections in learning. However, visualization is a powerful didactic tool, the use of which has to be motivated, pedagogically appropriate methodically backed up. In our opinion, the problem of training of future teachers to effective use of technology of visualization in teaching activities is a perspective direction for further research.
Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні використання візуалізації інформації з використанням сервісів хмарних технологій в навчальному процесі загальноосвітньої школи. Об’єктом дослідження виступає навчальний процес в загальноосвітній школі. Предметом є використання візуалізації навчальної інформації із застосуванням сервісів хмарних технологій. Доцільність використання візуалізації навчальної інформації зумовлена необхідністю врахування когнітивних особливостей сучасного покоління учнів, а також потребою в компактному поданні навчального матеріалу у вигляді, найбільш зручному для його сприйняття, розуміння, засвоєння і запам’ятовування. Показано, що використання візуалізації розвиває пізнавальний інтерес учнів, дає можливість створити позитивний емоційний фон на уроці, полегшує реалізацію міжпредметних зв’язків у навчанні. Разом з тим, візуалізація є потужним дидактичним інструментом, застосування якого має бути мотивованим, педагогічно доцільним, методично підкріпленим. На наш погляд, проблема підготовки майбутнього вчителя до ефективного використання технологій візуалізації в педагогічній діяльності є перспективним напрямком подальших наукових досліджень. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2014-12-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/697
|
|
Source |
New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 77-84
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 77-84 Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 77-84 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/697/720
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 New computer technology
|
|