The cloud technologies for mathematics teachers training
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
The cloud technologies for mathematics teachers training
Облачные технологии в обучении будущих учителей математики Хмарні технології у навчанні майбутніх учителів математики |
|
Creator |
Попель, Майя Володимирівна
|
|
Description |
This article is devoted to modern approaches to interpretations of "the cloud technology", the types of cloud computing application for teachers training are discussed. A comparative analysis of Web-SCM SAGE and The Sagemath Cloud is made. Aim: to do a theoretical analysis of pedagogical application of Web-SCM SAGE and The Sagemath Cloud. Objectives: 1) to make an analysis of contemporary approaches to the interpretation of the concept of "of cloud technology"; 2) to consider Web-SCM in terms of the cloud-based environment; 3) to compare Web-SCM SAGE and The Sagemath Cloud. Object of study: the learning process of university students with the support of cloud technologies. Purpose of the study: to reveal the features of The Sagemath Cloud use in high school. Methods: the study of the domestic scientific pedagogical publications on the problems of implementation and use of advanced cloud technology, and Web-SCM including Web-SAGE and The Sagemath Cloud. Results: advantages and disadvantages of The Sagemath Cloud application in comparison to the Web-SCM SAGE are revealed. Conclusions considered various interpretations regarding the concept of "of cloud technology", comparison of Web-SCM SAGE and The Sagemath Cloud as learning tools. Стаття присвячена сучасним підходам до трактування поняття «хмарні технології», розглянуті типи хмарних обчислень, напрямки використання хмарних технологій у підготовці майбутніх учителів. Проведено порівняльний аналіз застосування Web-СКМ SAGE та The Sagemath Cloud у процесі навчання математичних дисциплін. Мета: провести теоретичний аналіз педагогічного використання Web-СКМ SAGE та The Sagemath Cloud у навчанні математичних дисциплін. Задачі: 1) аналіз сучасних підходів стосовно трактування поняття «хмарні технології»; 2) розглянути Web-СКМ в аспекті хмаро орієнтованого середовища; 3) порівняти Web-СКМ SAGE та The Sagemath Cloud як засоби навчання математичних дисциплін. Об’єкт дослідження: процес навчання студентів у ВНЗ із застосуванням хмарних технологій. Предмет дослідження: особливості використання The Sagemath Cloud у навчанні математичних дисциплін. Методи дослідження: вивчення праць вітчизняних авторів, присвячених проблемам впровадження та використання сучасних хмарних технологій, СКМ та Web-СКМ, зокрема Web-СКМ SAGE та The Sagemath Cloud. Результати: виявлено переваги та недоліки The Sagemath Cloud в порівнянні з Web-СКМ SAGE. Висновки: розглянуто різні трактування стосовно поняття «хмарні технології», виявлено перспективи використання хмаро орієнтованих систем навчання, зокрема The Sagemath Cloud у навчанні математичних дисциплін. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2014-12-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/725
|
|
Source |
New computer technology; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 301-308
Новітні комп'ютерні технології; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 301-308 Новые компьютерные технологии; Vol 12 (2014): Cloud technologies in education; 301-308 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/725/747
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 New computer technology
|
|