Запис Детальніше

Здобутки сучасної сурдопедагогіки на прикладі навчально-реабілітаційного центру

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707201/
http://kod.npu.edu.ua/index.php/konferentsii/25-vidbulasia-konferentsiia-molod-v-umovakh-novoi-sotsialnoi-perspektyvy#матеріали-конференції
 
Title Здобутки сучасної сурдопедагогіки на прикладі навчально-реабілітаційного центру
Достижения современной сурдопедагогики на примере учебно-реабилитационного центра
The achievements of modern Surdo-Pedagogy the case of educational and rehabilitation center.
 
Creator Щуцька, О.І.
Кацан, М.Б.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Звернуто увагу на галузь спеціальної педагогіки — сурдопедагогіку. Охарактеризовано аспекти теоретичної і практичної сурдопедагогіки на основі двох підходів розуміння глухоти. Представлено позитивний досвід застосування ідей соціокультурного підходу спеціальних закладів для осіб з порушеннями слуху щодо ставлення до глухої людини. Визначено суттєві переваги двомовного навчання, коли національна ЖМ використовується в якості першої і основної поряд зі словесною. Зазначено доробок фахівців лабораторії жестової мови в Україні. Висвітлено здобутки практичної сурдопедагогіки на прикладі навчально-реабілітаційного центру.
Раскрыта специфика отрасли специальной педагогики — сурдопедагогики. Охарактеризованы аспекты теоретической и практической сурдопедагогики на основании двух подходов понимания глухоты. Представлен положительный опыт применения идей социокультурного подхода специальных заведений для лиц с нарушениями слуха относительно отношения у к глухому человеку. Определены существенные плюсы двуязычного обучения, когда национальный жестовый язык используется в качестве первого наряду со словесным. Описан опыт специалистов лаборатории жестового языка в Украине. Представлены наработки практической сурдопедагогики на примере учебно-реабилитационного центра.
Author draws attention to the area of special pedagogy – deaf education. Theoretical and practical aspects of deaf education based on two approaches to understanding deafness are described. This paper presents a positive experience of using sociocultural approach ideas at special schools for hearing people about attitude to deaf. The significant advantages of bilingual education are outlined, when the national sign language is used as the first and principal along with verbal. The Ukrainian Sign Language Laboratory specialists’ achievement is highlighted.
 
Publisher НПУ імені М.П.Драгоманова
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707201/1/Zdobutki_2017%20%281%29.PDF
- Щуцька, О.І. and Кацан, М.Б. (2017) The achievements of modern Surdo-Pedagogy the case of educational and rehabilitation center. Молодь в умовах нової соціальної перспективи, 16. pp. 510-519.