Запис Детальніше

Хмарні технології навчання: спроба визначення

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707492/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/717
 
Title Хмарні технології навчання: спроба визначення
Cloud learning technology: an attempt to define
 
Creator Маркова, О. М.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Objectives of the study: to give a definition of cloud learning technology as a computer-oriented component of educational technology.
Research objectives: 1) to form definition of cloud learning technology; 2) to clarify the relations of cloud learning technology, educational technologies, ICT, cloud technologies and ICT of learning.
Object of study: cloud technology in education.
Research subject: cloud learning technology.
Methods: source analysis, definition synthesis.
Research results: a definition of cloud learning technology was given; the relations of cloud learning technology, educational technologies, ICT, cloud technologies and ICT of learning was given.
Conclusions and recommendations:
1) the content of cloud learning technology is the intersection of sets of concepts related to cloud technology and ICT-based learning;
2) further development of research involves determining the historical and pedagogical conditions of emerging and development of cloud learning technology.
Цілі дослідження: дати визначення хмарних технологій навчання як комп’ютерно орієнтованої складової педагогічної технології.
Завдання дослідження: 1) сформулювати визначення хмарних технологій навчання; 2) уточнити співвідношення хмарних технологій навчання з технологіями навчання, ІКТ, хмарними технологіями та ІКТ навчання.
Об’єкт дослідження: хмарні технології в освіті.
Предмет дослідження: хмарні технології навчання.
Використані методи дослідження: аналіз джерел, синтез визначення.
Результати дослідження. Визначено поняття хмарних технологій навчання, встановлено їх співвідношення з технологіями навчання, ІКТ, хмарними технологіями та ІКТ навчання.
Основні висновки і рекомендації:
1) за змістом хмарні технології навчання є перетином множин понять, що відносяться до хмарних технологій та ІКТ навчання;
2) подальший розвиток дослідження передбачає визначення історико-педагогічних умов виникнення та розвитку хмарних технологій навчання.
 
Publisher Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707492/1/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%9E%D0%9D.pdf
- Маркова, О. М. (2014) Cloud learning technology: an attempt to define New computer technology (12). pp. 244-248. ISSN 2309-1460