Запис Детальніше

Хмарні технології у навчанні майбутніх учителів математики

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707496/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/725
 
Title Хмарні технології у навчанні майбутніх учителів математики
The cloud technologies for mathematics teachers training
 
Creator Попель, М.В.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
51 Mathematics
 
Description This article is devoted to modern approaches to interpretations of "the cloud technology", the types of cloud computing application for teachers training are discussed. A comparative analysis of Web-SCM SAGE and The Sagemath Cloud is made.
Aim: to do a theoretical analysis of pedagogical application of Web-SCM SAGE and The Sagemath Cloud.
Objectives: 1) to make an analysis of contemporary approaches to the interpretation of the concept of "of cloud technology"; 2) to consider Web-SCM in terms of the cloud-based environment; 3) to compare Web-SCM SAGE and The Sagemath Cloud.
Object of study: the learning process of university students with the support of cloud technologies.
Purpose of the study: to reveal the features of The Sagemath Cloud use in high school.
Methods: the study of the domestic scientific pedagogical publications on the problems of implementation and use of advanced cloud technology, and Web-SCM including Web-SAGE and The Sagemath Cloud.
Results: advantages and disadvantages of The Sagemath Cloud application in comparison to the Web-SCM SAGE are revealed.
Conclusions considered various interpretations regarding the concept of "of cloud technology", comparison of Web-SCM SAGE and The Sagemath Cloud as learning tools.
Стаття присвячена сучасним підходам до трактування поняття «хмарні технології», розглянуті типи хмарних обчислень, напрямки використання хмарних технологій у підготовці майбутніх учителів. Проведено порівняльний аналіз застосування Web-СКМ SAGE та The Sagemath Cloud у процесі навчання математичних дисциплін.
Мета: провести теоретичний аналіз педагогічного використання Web-СКМ SAGE та The Sagemath Cloud у навчанні математичних дисциплін.
Задачі: 1) аналіз сучасних підходів стосовно трактування поняття «хмарні технології»; 2) розглянути Web-СКМ в аспекті хмаро орієнтованого середовища; 3) порівняти Web-СКМ SAGE та The Sagemath Cloud як засоби навчання математичних дисциплін.
Об’єкт дослідження: процес навчання студентів у ВНЗ із застосуванням хмарних технологій.
Предмет дослідження: особливості використання The Sagemath Cloud у навчанні математичних дисциплін.
Методи дослідження: вивчення праць вітчизняних авторів, присвячених проблемам впровадження та використання сучасних хмарних технологій, СКМ та Web-СКМ, зокрема Web-СКМ SAGE та The Sagemath Cloud.
Результати: виявлено переваги та недоліки The Sagemath Cloud в порівнянні з Web-СКМ SAGE.
Висновки: розглянуто різні трактування стосовно поняття «хмарні технології», виявлено перспективи використання хмаро орієнтованих систем навчання, зокрема The Sagemath Cloud у навчанні математичних дисциплін.
 
Publisher Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707496/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D1%8C.pdf
- Попель, М.В. (2014) The cloud technologies for mathematics teachers training New computer technology (12). pp. 301-308. ISSN 2309-1460