Запис Детальніше

Методичні аспекти використання комбінованого навчання під час вивчення дисципліни «Методика і технології дистанційного навчання» у ВНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707512/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/707
 
Title Методичні аспекти використання комбінованого навчання під час вивчення дисципліни «Методика і технології дистанційного навчання» у ВНЗ
Methodical aspects of usage of blended learning in studying the course «Methodology and Distance Learning Technologies» in institute of higher education
 
Creator Гнєдкова, О.О.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The aim of this study is to examine the practical possibility of use of blended learning technologies in the learning process on the example of course «Methodology and Distance Learning Technologies» in institute of higher education. Objectives of the study is to prove theoretically the concept «blended learning» and to consider methodological features of practical use of blended learning in the learning process in learning the course «Methodology and Distance Learning Technologies». The object of research is the studying the course «Methodology and Distance Learning Technologies» using the blended learning. The subject of research is the methodical aspects of blended learning usage in studying the course «Methodology and Distance Learning Technologies» in institute of higher education.
In this work the defined that practical application of blended learning in the educational process have an influence on the improvement of students’ knowledge quality, indicating of effectiveness and availability of blended learning usage.
Метою дослідження є визначення практичної можливості використання технології комбінованого навчання у навчальному процесі на прикладі вивчення дисципліни «Методика і технології дистанційного навчання» у ВНЗ. Задачами дослідження є теоретично обґрунтувати поняття «комбіноване навчання» та розглянути методичні особливості практичного використання комбінованого навчання у навчальному процесі під час вивчення дисципліни «Методика і технології дистанційного навчання». Об’єктом дослідження є навчання за курсом «Методика і технології дистанційного навчання» з використанням комбінованого навчання. Предметом дослідження є методичні аспекти використання комбінованого навчання під час вивчення дисципліни «Методика і технології дистанційного навчання».
У дослідженні визначено, що практичне впровадження комбінованого навчання у навчальний процес впливає на підвищення якості знань студентів, що свідчить про ефективність та перспективність використання комбінованого навчання.
 
Publisher Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707512/1/%D0%93%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
- Гнєдкова, О.О. (2014) Methodical aspects of usage of blended learning in studying the course «Methodology and Distance Learning Technologies» in institute of higher education New computer technology (12). pp. 164-176. ISSN 2309-1460