Запис Детальніше

Methods, Forms and Safety of Learning in Corporate Social Networks

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706903/
http://ceur-ws.org/Vol-1844/
 
Title Methods, Forms and Safety of Learning in Corporate Social Networks
Методи, форми та безпека навчання в корпоративних соціальних мережах
 
Creator Lytvynova, S. H.
Burov, O. Yu.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description The paper discusses methods, forms and safety issues of social network usage for school students. Taking into consideration the growing interest of students to electronic communication in social networks (ESN), it was described their place in the information educational environment. There were made the classification of objects and use of ESN to help teachers and school authority to teach students in the corporate social network. The basic components of corporate social networks (СESN) were revealed: forms of learning activity (individual, group, and collective), forms of learning (quiz, debates, discussions, photo-story, essay contest, a virtual tour, mini design web quest, and conference video-lesson), and database. They were defined particular aspects of the use of certain forms for students training in ESN according to the type of social objects (messages, individual messages, video files, photos, audio files, documents, comments, and blitz-survey). Student safety when using ESN is discussed as well.
У роботі розглядаються методи, форми та питання безпеки використання соціальних мереж учнями. Беручи до уваги зростаючий інтерес студентів до електронного спілкування в електронних соціальних мережах (ЕСМ), було описано їхнє місце в інформаційному освітньому середовищі. Було зроблено класифікацію об'єктів та використання ЕСМ, щоб допомогти вчителям та керівникам шкіл здійснювати навчання у корпоративних соціальних мережах. Виявлено основні складові корпоративних соціальних мереж (КЕСМ): форми навчальної діяльності (індивідуальні, групові та колективні), форми навчання (вікторини, дебати, дискусії, фоторепортажі, конкурси есе, віртуальні тури, веб-Квести, відео-уроки, учнівські конференції), а також бази даних. У статті були визначені конкретні аспекти використання певних форм навчання студентів в КЕСМ відповідно до типу соціальних об'єктів (розгорнуті повідомлення, короткі повідомлення, відеофайли, фотографії, аудіофайли, документи, коментарі та бліц-опитування). Обговорюється також безпека студентів при використанні КЕСМ.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706903/1/paper_124-1.pdf
- Lytvynova, S. H. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>) and Burov, O. Yu. (orcid.org/0000-0003-0733-1120 <http://orcid.org/0000-0003-0733-1120>) (2017) Methods, Forms and Safety of Learning in Corporate Social Networks Proceedings of the 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (1844). pp. 406-413. ISSN 1613-0073