Запис Детальніше

Упровадження мультимедійних технологій у вітчизняну інклюзивну дошкільну освіту

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707838/
http://ceur-ws.org/Vol-1844/
 
Title Упровадження мультимедійних технологій у вітчизняну інклюзивну дошкільну освіту
The Implementation of Multimedia Technology in Ukrainian Inclusive Pre-school Education
 
Creator Nosenko, Yuliya
Matyukh, Zhanna
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Залучення дітей з особливими потребами в якісне навчальне середовище з раннього віку має позитивний вплив на їх подальшу освіту та соціалізацію. Щоб сприяти розвитку кожної дитини, освітні ініціативи в рамках інклюзивного підходу повинні бути спрямовані на розкриття індивідуальних потреб та вмінь. Широкі перспективи виявляються через впровадження мультимедійних технологій (МТ), завдяки різноманітним перевагам, що вони пропонують.
У статті представлено результати опитування, в якому взяли участь 453 вихователі ДНЗ з семи регіонів України, спрямованого на визначення стану використання МТ в інклюзивних дошкільних групах. Представлена ​​модель використання МТ в інклюзивній дошкільній групі. Важливим елементом моделі є банк мультимедійних ресурсів. За участю експертів були розроблені критерії вибору ресурсів, за допомогою яких ми заповнюємо банк. Модель авторів призначена для покращення якості навчального процесу у дошкільних навчальних закладах України.
Involving children with disabilities in high-quality learning environment since early age has a positive impact on their further education and socialization. To promote development of each child, the educational initiatives within inclusive approach should be aimed at meeting individual needs and abilities disclosure. Broad prospects are revealed through implementing multimedia technologies (MT), due to the range of advantages they propose.
The article represents the results of a survey that involved 453 pre-school teachers from seven regions of Ukraine and was aimed at identifying the state of using MT in inclusive pre-school groups. The model of using MT in inclusive pre-school group is represented. An important element of the model is the bank of multimedia resources. With the participation of experts the criteria for selecting resources were developed using which we are filling the bank. The authors’ model is designed to improve the quality of educational process in inclusive pre-school groups in Ukraine.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707838/1/10000459.pdf
- Nosenko, Yuliya and Matyukh, Zhanna (2017) The Implementation of Multimedia Technology in Ukrainian Inclusive Pre-school Education Proceedings of the 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, 1844. pp. 459-466. ISSN 1613-0073