Запис Детальніше

Ставлення студентів до дистанційного навчання у вищому навчальному закладі

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/20097/
file:///C:/Users/%D0%A2%D0%B0%D0%BD%D1%8F%20%D0%9B%D1%8F%D1%85/Desktop/72-186-1-PB.pdf
 
Title Ставлення студентів до дистанційного навчання у вищому навчальному закладі
Отношение студентов к дистанционному обучению в высшем учебном заведении
Students standing before the distance learning in institution of higher education
 
Creator Лях, Тетяна Леонідівна
Спіріна, Тетяна Петрівна
Попова, Альона Олексіївна
 
Subject Erih Plus
Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
Збірники наукових праць
 
Description Використання інформаційно-комунікаційних технологій та можливостей Інтернет-ресурсів в навчальному процесі вищих навчальних закладів має інноваційний, прогресивний характер та тенденцію до розвитку і поширення на всі заклади освіти в Україні. Використання електронних систем навчання надає можливість гнучкого навчання студентів в інтерактивному освітньому середовищі, формування навичок самостійної роботи, свідомого ставлення до навчання. Авторами у статті розкрито основні труднощі, з якими стикаються студенти у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу.
Использование информационно-коммуникационных технологий и возможностей Интернет-ресурсов в учебном процессе высших учебных заведений имеет инновационный, прогрессивный характер и тенденцию к развитию и распространению на все учебные заведения в Украине. Использование электронных систем обучения предоставляет возможность гибкого обучения студентов в интерактивной образовательной среде, формирование навыков самостоятельной работы, сознательного отношения к учебе. Авторами в статье раскрыты основные трудности, с которыми сталкиваются студенты в учебно-воспитательном процессе вуза.
The priority direction of updating the education system is the introduction of modern information and communication technologies, which provide further improvement of the educational process, accessibility and efficiency of education, preparation of the young generation for life in the information society. The analysis of the problem of using information and communication technologies in the educational process confirms that the transition to computer-oriented learning technologies, creation of conditions for their development, testing and implementation, a rational combination of the newest means of teaching with the traditional ones - a complex educational task that needs to be solved A whole complex of psychological and pedagogical, organizational, educational, methodological, logistical and other issues. And among them - the development of appropriate educational and methodological support for the use of information retrieval systems, hypermedia, multimedia, telecommunication and network technologies; The formation of information culture of teachers and students, their preparation for the practical use of information and communication technologies in their professional activities. The use of information and communication technologies and the possibilities of Internet resources in the educational process of higher educational institutions has an innovative, progressive character and a tendency to develop and spread to all educational institutions in Ukraine. The use of electronic learning systems provides an opportunity for flexible learning of students in the interactive educational environment, the formation of skills for independent work, conscious attitude to learning. The article is devoted to the consideration of ways to increase the efficiency of the process of teaching students in higher educational institutions through the introduction of modern information and communication technologies. The urgency and necessity of application of information and communication technologies in the educational process as requirements of the present are considered. The main advantages and disadvantages of using information and communication technologies in the process of learning are determined. The authors disclose the main difficulties faced by students in the educational process of a higher educational institution.
 
Publisher Київський університете імені Бориса Грінченка
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/20097/1/72-186-1-PB.pdf
Лях, Тетяна Леонідівна та Спіріна, Тетяна Петрівна та Попова, Альона Олексіївна (2017) Ставлення студентів до дистанційного навчання у вищому навчальному закладі Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету (3). с. 80-88. ISSN 2414-0325