Запис Детальніше

Психофізіологічні особливості розвитку дітей молодшого дошкільного віку

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707985/
 
Title Психофізіологічні особливості розвитку дітей молодшого дошкільного віку
Психофизиологические особенности детей младшего дошкольного возраста
Psychophysiological characteristics of junior preschool age development
 
Creator Шкляр, Н.А
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description У статті представлено аналітичний огляд Законів та положень стратегії розвитку сучасної освіти і зокрема дошкільного виховання в Україні; окреслено основні підходи виховання дитини дошкільного віку; охарактеризовано психофізіологічні можливості та індивідуальні особливості дитини молодшого дошкільного віку, доцільність організації природного, соціального, предметного та розвиваючого середовища на всебічний розвиток дитини. Акцентовано увагу на своєчасний розвиток дитини дошкільного віку в сенситивні періоди дошкільного дитинства. Наголошено, що саме в молодшому дошкільному віці починає відбуватися інтенсивний розвиток особистості дитини, становлення моральних уявлень та форм суспільної поведінки, це сенситивний період для розвитку мовної та мовленнєвої інформації. Цей процес тісно пов’язаний з розвитком емоційно-вольової сфери і формуванням інтересів та мотивів поведінки, що детерміновано соціальним оточенням та взаєминами з дорослими. Розкрито домінування ігрової діяльності та головні досягнення дитини у пізнавальному (уявлення про зв’язки різних сфер дійсності, образне та початки логічного мислення, сенсорні та інтелектуальні здібності) та емоційно-вольвому розвитку (прийоми саморегуляції, самостійність в поведінці, усвідомлена дисциплінованість та почуття обов’язку).
В статье представлен аналитический обзор законов и положений стратегии развития современного образования и в частности дошкольного воспитания в Украине; обозначены основные подходы воспитания ребенка дошкольного возраста; охарактеризованы психофизиологические возможности и индивидуальные особенности ребенка младшего дошкольного возраста, целесообразность организации природной, социальной, предметной и развивающей среды на всестороннее развитие ребенка.
The article presents an analytical review of the Laws and regulations of development strategy of modern education in general and pre-school education in Ukraine in particular; it outlines the main approaches to education of a preschool age child; psychophysiological features and individual characteristics of a junior preschool age child are characterized, the expediency of creating natural, social, objective and developmental environment for all-round development of a child is shown. Special attention is focused on timely development of a preschool age child in sensitive periods of preschool childhood. It is emphasized that junior pre-school school age is a start period of intensive personality development of a child, formation of moral ideas and forms of social behavior, and a sensitive period for language and speech development. This process is closely linked with the development of emotional and volitional sphere and formation of interests and motives that is determined by social environment and relationships with adults. The dominating role of play activities and child’s main achievements in cognitive (understanding of relations of different spheres of reality, creative and logical thinking, sensory and intellectual abilities) and emotional-volitional development (techniques of self-regulation, independence in behavior, conscious discipline and a sense of duty) are stated.
 
Publisher Ніжинський державний університет ім.М.Гоголя
 
Date 2016
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707985/1/2%20%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D1%84%D1%96%D0%B7%D1%96%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.pdf
- Шкляр, Н.А (2016) Psychophysiological characteristics of junior preschool age development Наукові записки (3). pp. 42-49.