Sophianity conception in the iconographical images context
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20146/
|
|
Title |
Sophianity conception in the iconographical images context
Концепт софійності в контексті іконографічного зображення Концепт софийности в контексте иконографического изображения |
|
Creator |
Ковальчук, Наталія Дмитрівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
Розглядається концепт софійності в контексті іконографічного зображення. Мета роботи полягає в аналізі концепту софійності в контексті іконопису, як і відповідно аналізі цього феномену в рівних типах софійного іконопису. Створення іконного світу Софії пов’язане зі зрозумінням сутності іконопису як певного типу втілення Слова у світ. Ікона завжди софійна в своїй сутності, бо є втіленням невидимого Бога, який через неї проголошує свою любов до людей. В іконі все свідчить про Божий Дух. Зворотня перспектива у художньому просторі ікони є основою для внутрішнього діалогу між світом Божого Духу і людиною. Вчення про іконопис передусім пов’язані з софійною тематикою. В іконографії Софія ототожнюється то з Христом, то з Богоматір’ю, то церквою, або з космосом. В статті аналізуються три основні типи ікони Софії Премудрості Божої: тип Янгола, тип Церкви і тип Богородиці. яким відповідає три ікони: Новгородська, Ярославська та Київська.
In this article conception of sophianity is regarded through the iconographical image. The main goal of the article concerns in analysis of the sophianic conception in the iconographical context and analysis of this phenomenon in different types of iconography. Creation of Sophia iconographical image is linked with the essence understanding of this phenomenon in different types of sophianic iconography. Icon is always sophianic because it’s an incarnation of invisible God which proclaims its love to people thought the image. In icon everything witnesses about God’s spirit. Reverse perspective in artistic dimension of icon is a basis for internal dialogue between the world of God’s spirit and human. Doctrine about iconography is linked with sophianic subject. In iconography Sophia is linked with Christ, Our Lady, Church or cosmos. In this article three type of icon of Sophia are regarded: type of Angel, type of Church and Our Lady type which are represented by Our Lady icons of Novgorod, Yaroslavl and Kyiv. Рассматривается концепт софийности в контексте иконографического изображения. Цель работы заключается в анализе концепта софийности в контексте иконописи, как и соответственно анализе этого феномена в равных типах софийного иконописи. Создание иконного мира Софии связано с пониманием сущности иконописи как определенного типа воплощение Слова в мире. Икона всегда софийного в своей сущности, ибо является воплощением невидимого Бога, через нее провозглашает свою любовь к людям. В иконе все свидетельствует о Дух Божий. Обратная перспектива в художественном пространстве иконы является основой для внутреннего диалога между миром Божьего Духа и человеком. Учение о иконопись прежде всего связанные с софийной тематикой. В иконографии София отождествляется то с Христом, то с Богоматерью, то церковью, или с космосом. В статье анализируются три основных типа иконы Софии Премудрости Божией: тип Ангела, тип Церкви и тип Богородицы. которым соответствует три иконы: Новгородская, Ярославская и Киевская. |
|
Date |
2017
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20146/1/N_Kovalchuk_KSVKIZ_IFF.pdf
Ковальчук, Наталія Дмитрівна (2017) Концепт софійності в контексті іконографічного зображення Гілея: науковий вісник (119). с. 181-183. ISSN 2076-1554 |
|