Запис Детальніше

Значення педагогічної практики у процесі підготовки майбутнього вчителя початкової школи у Фінляндії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/708043/
http://pps.udpu.org.ua/article/view/43243
 
Title Значення педагогічної практики у процесі підготовки майбутнього вчителя початкової школи у Фінляндії
Value of pedagogical practice in the preparation of future primary school teachers in Finland
 
Creator Котун, К.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано та обґрунтовано значення педагогічної практики у процесі підготовки майбутнього вчителя початкової школи у Фінляндії. Визначено основні етапи педагогічної практики та принципи її реалізації. Виділено предмет практики у змісті курикулуму педагогічної
освіти. Окреслено значення розроблення власних портфоліо студентів та їх важливість протягом всього періоду педагогічної практики. Зазначено рекомендації щодо необхідних умінь у майбутніх учителів після проходження
практичного навчання.
In the article we consider the importance of pedagogical practice in primary teaching training in Finland. We note that practice teaching is organized in special practice schools as well as in regular schools. Many practice periods follow each other, and every period is integrated into the totality of the teacher education programme. At the start, the students observe pupils of different ages, their roles as group members, and their ways of interacting in the instruction process in different classes and grades. Every study period has its aims and characteristics. Practice usually consists of successive internships from the beginning to the advanced study levels. Although the organization of practice studies is predominantly the same in different universities, such studies may be applied and adapted to use according to local conditions. Following introductory practice at the beginning of studies, there is, first, basic practice, then field school practice, and, finally, teaching practice.
 
Publisher ФОП Жовтий О.О.
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/708043/1/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B8%D0%B8%202013%20%D0%BA%D0%BE%D1%82%D1%83%D0%BD.pdf
- Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689 <http://orcid.org/0000-0002-3661-6689>) (2013) Value of pedagogical practice in the preparation of future primary school teachers in Finland Comparative and pedagogical studios, 2-3 (16-17). pp. 133-139. ISSN 2306-5532