Запис Детальніше

Педагогіка мистецтва в контексті цивілізаційних змін: до проблеми підготовки вчителя

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707976/
 
Title Педагогіка мистецтва в контексті цивілізаційних змін: до проблеми підготовки вчителя
Педагогика искусства в контексте цивилизационных изменений: к проблеме подготовки учителя
Pedagogy of art in the context of civilizational change: the problem of teacher preparation
 
Creator Комаровська, О.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description Розглянуто інтегральну роль мистецької освіти в контексті естетизації життя. Окреслено сутність культуротвірної компетентності як універсальної для сучасної особистості. Проакцентовано орієнтири для рефлексії підготовки вчителя мистецьких дисциплін.
Проанализирована интегральная роль художественного образования в контексте эстетизации жизни. Рассмотрена сущность культуросозидательной компетентности как универсальной для современной личности. Проакцентированы ориентиры для рефлексии подготовки учителя дисциплин искусства.
The author analyzes the integral role of artistic education in the context of the aestheticization of life. The essence culture creating competence was observed as universal for modern individual. Guidelines for reflection of arts disciplines teacher training were accented.
 
Publisher Київ. ун-т ім. Б. Грінченка
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707976/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20-%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%97%D0%A0%D0%9E%D0%91%201.pdf
- Комаровська, О.А. (2016) Pedagogy of art in the context of civilizational change: the problem of teacher preparation Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття. pp. 1-9.