Запис Детальніше

Автореферат - Формування соціокультурної компетентності учнів 8–9 класів у позакласній роботі з української мови

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/20268/
 
Title Автореферат - Формування соціокультурної компетентності учнів 8–9 класів у позакласній роботі з української мови
Формирование социокультурной компетентности учащихся 8-9 классов во внеклассной работе по украинскому языку
Formation of socio-cultural competence of 8-9th graders during extra-curricular activities in Ukrainian
 
Creator Александрова, Валентина Федорівна
 
Subject Спецради Університету
 
Description Робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми формування соціокультурної компетентності учнів 8–9 класів у позакласній роботі з української мови. У дослідженні розкрито сутність понять “позакласна робота”, “соціокультурна компетентність”, “соціокультурна компетентність учнів 8–9 класів”; обґрунтовано лінгводидактичні засади організації позакласної роботи з української мови, що дало змогу виокремити низку принципів, форм, методів, засобів, комплекс яких забезпечує продуктивне формування соціокультурної компетентності учнів 8–9 класів у позакласній роботі з української мови; визначено змістовий компонент позакласної роботи з української мови у 8–9 класах як мобільну, складну за структурою категорію, що тісно пов’язана з усім процесом навчання української мови учнів основної школи. Окреслені змістові сегменти позакласної роботи з української мови (мовознавчий та соціокультурний) сприяють збагаченню й розширенню знань учнів, розвивають їхні вміння і навички усного й писемного мовлення, творчі здібності.
Розроблено методику формування соціокультурної компетентності учнів 8–9 класів, якою передбачено залучення учнів у процесі позакласної роботи з української мови до надбань національної культури, побуту, традицій, соціальних відносин, а відтак формування соціокультурної компетентності учнів 8–9 класів.
Работа является теоретико-экспериментальным исследованием проблемы формирования социокультурной компетентности учащихся 8-9 классов во внеклассной работе по украинскому языку. В исследовании раскрыта сущность понятий “внеклассная работа”, “социокультурная компетентность”, “социокультурная компетентность учащихся 8-9 классов”; обосновано лингводидактические основы организации внеклассной работы по украинскому языку, что позволило выделить ряд принципов, форм, методов, средств,

комплекс которых обеспечивает продуктивное формирование социокультурной компетентности учащихся 8-9 классов во внеклассной работе по украинскому языку; определен содержательный компонент внеклассной работы по украинскому языку в 8-9 классах как мобильная, сложная по структуре категория, тесно связанная со всем процессом обучения украинскому языку основной школы. Выделенные содержательные сегменты внеклассной работы по украинскому языку (языковедческий и социокультурный) способствуют обогащению и расширению знаний учащихся, развивают их умения и навыки устной и письменной речи, творческие способности.
Разработано методику формирования социокультурной компетентности учащихся 8-9 классов, предусматривающую привлечение учащихся в процессе внеклассной работы по украинскому языку к достижениям национальной культуры, быту, традициям, социальным отношениям, а следовательно формированию социокультурной компетентности учащихся 8-9 классов.
This thesis represents a theoretical-and-experimental study on the issue of forming socio-cultural competence of 8-9th graders during extra-curricular activities in Ukrainian. In the thesis the content of the concepts “extra-curricular activities”, “socio- cultural competence” and “socio-cultural competence of 8-9th graders” are construed; the linguodidactic foundations of organizing extra-curricular activities in Ukrainian are substantiated, which enabled distinguishing a scope of principles, forms, methods and resources in complex providing effective formation of socio-cultural competence of 8-9th graders during extra-curricular activities in Ukrainian; the content component of extra-curricular activities for 8-9th graders in Ukrainian is defined as a mobile and structurally complex category closely related to the whole process of teaching the Ukrainian language to secondary school pupils.
The specified content sections of extra-curricular activities in Ukrainian (linguistic and socio-cultural) can contribute both to the enhancement and broadening the pupils’ knowledge, develop their oral and written skills as well as creative abilities. Methods for forming socio-cultural competence of 8-9th graders envisaging engagement of pupils during extra-curricular activities in Ukrainian to the national cultural heritage, mode of life, traditions, social relationships and hence formation of
socio-cultural competence of 8-9th graders are elaborated.
 
Date 2017
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/20268/1/%D0%A0%D0%B5%D1%84.%2028.09.17%20%D1%80.%28%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D1%96%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%94%D1%83%D0%BA%D0%B5%20%D0%9E.%D0%9E.%29.pdf
Александрова, Валентина Федорівна (2017) Автореферат - Формування соціокультурної компетентності учнів 8–9 класів у позакласній роботі з української мови Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка.