Запис Детальніше

MOBILE APPLICATIONS FOR TEACHING MATHEMATICS AS A MEANS TO ENHANCE MOTIVATION FOR JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title MOBILE APPLICATIONS FOR TEACHING MATHEMATICS AS A MEANS TO ENHANCE MOTIVATION FOR JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS
МОБІЛЬНІ ДОДАТКИ ДЛЯ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ МОЛОДШОЇ ШКОЛИ
 
Creator Bilous, Vladyslav; Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Subject mobile apps; primary school; math; mobile devices; smartphone; BYOD
мобільні додатки; молодша школа; математика; мобільні пристрої; смартфон; BYOD
 
Description Interest in the integration of mobile applications in learning will continue to grow. Today the need for such teaching methods, which facilitate and accelerate the transfer of knowledge to students, intensifies the process of assimilation of knowledge, teaches them the methods of independent work with the material, increases efficiency of educational work and the work of the teacher. Such methods of learning can be implemented through the use of information technology in education. The main problem is the need to develop methods and resources for supporting and teaching students in elementary schools using mobile technology. Mobile technology can make the learning process more interesting and up to today’s requirements by providing the right information at the right time. Implemented activity-based approach, cognitive activity of the child is organized in the form in which he discovers knowledge, the student becomes subject to the activities of teaching, as applications require active management. The use of electronic devices in various classes in elementary school helps to develop the student’s ability to navigate the information flows of the world, to learn practical ways of working with the information, to develop skills that enable to exchange information with the help of modern technical means. Correctly selected mobile applications can support learning in the zone of proximal development due to the variability of the content and learning tasks, ways and means of solving them. In this article in theory a model is reasonable educational mobile to addition for mathematics of students of primary school. Imputing and the described corresponding tasks to the aim of work. Foreign and home experience of scientists is studied after this range of problems. A concept "mobile application", "prototype", is exposed, "BYOD". Basic advantages and lacks of application of mobile studies are certain. The method of realization of mobile studies is described with the use of mobile additions. Presented prospects of  further research. Formed and description of recommendation on introduction of "mobile education" at primary school. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.30309
Інтерес до інтеграції мобільних додатків в навчання буде продовжувати рости. Сьогодні потрібні такі методи навчання, які полегшували і прискорювали передачу знань учням, активізували процес засвоєння ними знань, навчали їх прийомам самостійної роботи з матеріалом, підвищували продуктивність навчальної праці і праці педагога. Такі методи навчання можна реалізувати на основі використання інформаційних технологій в освіті. Основною проблемою є потреба в розробці методів і ресурсів для підтримки і навчання учнів молодшої школи використання мобільних технологій. Мобільні технології можуть зробити процес навчанняцікавішим, що відповідає вимогам сьогоднішнього дня,надаючи потрібну інформацію в потрібний час. Реалізуєтьсядіяльнісний підхід, пізнавальна діяльність дитиниорганізовується в тій формі, при якій він сам відкриває для себе знання, який навчається стає суб'єктом діяльності вчення, так якпрограми вимагають від нього активного управління.Використання електронних пристроїв на різних уроках у початковій школідозволяє розвивати вміння учнів орієнтуватися в інформаційнихпотоках навколишнього світу, опановувати практичними способами роботи з інформацією, розвивати вміння, що дозволяють обмінюватися інформацією здопомогою сучасних технічних засобів.Правильно підібрані мобільні програми дозволяють підтримувати навчання в зоні найближчого розвитку за рахунок варіативності змісту ігрових і навчальних завдань, способів і засобів їх вирішення.В даній статті теоретично обґрунтовано модель навчального мобільного додатку для математики учнів молодшої школи.Поставленні та описані відповідні завдання до мети роботи. Вивчено зарубіжний та вітчизняний досвід вчених за даною проблематикою. Розкрито поняття«мобільний додаток», «прототип», «BYOD».Визначено основні переваги та недоліки застосування мобільного навчання. Описано спосіб реалізації мобільного навчання з використанням мобільних додатків. Представлені перспективи подальшого дослідження. Сформовані та описанні  рекомендації по впровадженню «мобільної освіти» в початковій школі. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.30309
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor

 
Date 2017-09-06
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/96
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 3 (2017); 303-309
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 3 (2017); 303-309
2414-0325
 
Language ukr
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/96/129
 
Rights ##submission.copyrightStatement##