MANAGEMENT OF SCHOOL LEADER’S ICT COMPETENCE
Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
MANAGEMENT OF SCHOOL LEADER’S ICT COMPETENCE
УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІКЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ |
|
Creator |
Lynov, Kostiantyn; Київський університет імені Бориса Грінченка
Lynyov, Vsevolod; Київський університет імені Бориса Грінченка |
|
Subject |
in-service training; school leader; ICT-competence; Internet
підвищення кваліфікації; керівник закладу середньої освіти;ІКТ-компетентність; мережа Інтернет |
|
Description |
The article devoted to the issue of providing computer literacy and implementation of information and communication technologies in the management practice of institution of secondary education. Presented and analyzed the results of school leaders self-analysis according to the developing their skills on the Internet. It is noted that the Ukrainian society has a requirement to school leaders to improve their information and communication competences, extend and update ICT knowledge, develop skills of orientation in information space and using information products and services in their work. It is noted that school leaders become confident computer users and realize the opportunities provided by the Internet for administrative, pedagogical and leisure activities. The author provides recommendations for developing and teaching a number of courses to the needs of school leader’s development their Internet skills. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.45354
Стаття присвячена актуальній проблемі забезпечення комп’ютерної грамотності та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у практику управління закладом середньої освіти. Презентуються та аналізуються результати самоаналізу керівників школи щодо розвитку їхніх навичок роботи у мережі Інтернет. Відзначається, що на сучасному етапі розвитку українського суспільства виникає вимога до керівника-освітянинапостійно підвищувати інформаційні та комунікаційні компетентності, поглиблювати та оновлювати знання з ІКТ, розвивати навички орієнтації в інформаційному просторі та використання інформаційних продуктів та послуг у своїй діяльності. Констатується, що керівники шкіл в більшості своїй стали впевненими користувачами комп’ютерної техніки та усвідомлюють можливості, які надає мережа Інтернет для адміністративної, педагогічної та дозвільнєвої діяльності. Автор надає рекомендації щодо розробки та викладання ряду дисциплін для потреб розвитку керівником школи своїх навичок роботи у мережі Інтернет. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.45354 |
|
Publisher |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ” |
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2017-09-06
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/101
|
|
Source |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 3 (2017); 345-354
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 3 (2017); 345-354 2414-0325 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/101/137
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
|
|