FEATURES OF THE ELECTRONIC UNIVERSITY
Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
FEATURES OF THE ELECTRONIC UNIVERSITY
ОСОБЛИВОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО УНІВЕРСИТЕТУ |
|
Creator |
Kukharenko, Volodymyr; Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
|
|
Subject |
e-university; distance learning; personal ecosystem; mixed learning; micro learning; open education
електронний університет; дистанційне навчання; персональна екосистема; змішане навчання; мікро навчання; відкрита освіта |
|
Description |
The paper considers the current state of development of a network society, defines goals and principles. It is shown that in such a society open education, which includes open admission, open as free, open educational resources and open educational practice, and the networking society that builds the university, will play an important role. On the basis of the analysis, the features of the e-university and the conditions for its creation are provided. The given types of distance courses for different stages of learning and the role of xMOOC and cMOOC. Considered the flexible system of organization of educational process for different levels of those who learn using blended learning, micro learning, the importance of the personal learning network and the portfolio of the student is shown. Based on the work of the Research Laboratory of Distance Learning NTU "KhPI" shows that experience in using basic technologies is sufficient for the development of an electronic university, but much attention should be paid to staffing. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.23846
В роботі розглянуто сучасний стан розвитку мережевого суспільства, визначено цілі та принципи. Показано, що у такому суспільстві велику роль буде відігравати відкрита освіта, яка передбачає відкритий вхід, безкоштовну відкритість, відкриті освітні ресурси та відкриту освітню практику, та мережеве суспільство, яке будує університет. На базі аналізу надано особливості електронного університету та визначені умови його створення. Надані типи дистанційних курсів для різних етапів підготовки фахівця та роль хМООС і сМООС. Розглянута гнучка система організації навчального процесу для різних рівнів тих, хто навчається з використанням змішаного навчання, мікро навчання, показано важливість персональної навчальної мережі та портфоліо студента. На базі роботи Проблемної лабораторії дистанційного навчання НТУ «ХПІ» показано, що досвіду у використанні базових технологій достатньо для розбудови електронного університету, але велику увагу необхідно приділяти кадровому забезпеченню. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.23846 |
|
Publisher |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ” |
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2017-09-06
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/88
|
|
Source |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 3 (2017); 238-246
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 3 (2017); 238-246 2414-0325 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/88/142
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
|
|