Запис Детальніше

BLENDED AND DISTANCE LEARNING AS A WAY OF ACCESS TO QUALITY EDUCATION

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title BLENDED AND DISTANCE LEARNING AS A WAY OF ACCESS TO QUALITY EDUCATION
ЗМІШАНЕ ТА ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СПОСІБ ДОСТУПУ ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ
 
Creator Murashchenko, Tatiana Victorivna; Tree IT, м. Харків
 
Subject ICT; Mixed learning; Distance Learning; independent work; Distance courses; Education statistics
змішане навчання; дистанційне навчання; самостійна робота; дистанційні курси; статистика освіти
 
Description The article deals with the terminology of mixed and distance learning, the theory and method of distance learning, which should take into account the changes that have taken place in the educational information structure of modern society, which determines the relevance of the development and implementation of new educational services based on ICT and remote technologies. Distance education today is especially relevant in the field of training young people with a different age, cultural, social level and different motives of education. Distance learning can be considered as a means of modernizing the education system. The structure of online and full-time learning forms, trends in the implementation of a mixed form of learning is analyzed. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.28387
В статті розглядається термінологія змішаного та дистанційного навчання, теорія і методика дистанційного навчання, котра повинна враховувати зміни, які відбулися в освітній інформаційній структурі сучасного суспільства, що зумовлює актуальність розробки та впровадження нових освітніх послуг, створених на базі ІКТ та дистанційних технологій. Дистанційне навчання сьогодні є особливо актуальним у сфері підготовки молоді, які мають різний віковий, культурний, соціальний рівень та різні мотиви навчання. Дистанційне навчання може розглядатися як засіб модернізації системи навчання. Аналізується структура онлайн та очної форм навчання, тенденції щодо впровадження змішаної форми навчання. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.28387
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor

 
Date 2017-09-06
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/93
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 3 (2017); 283-287
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 3 (2017); 283-287
2414-0325
 
Language ukr
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/93/126
 
Rights ##submission.copyrightStatement##