Запис Детальніше

Cloud LMS As A Tool For Designing Cloud-Based Learning Environment For Bachelor Of Informatics

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/708229/
http://jomardpublishing.com/UploadFiles/Files/journals/JTME/V2N2/VakaliukT.pdf
 
Title Cloud LMS As A Tool For Designing Cloud-Based Learning Environment For Bachelor Of Informatics
Хмарні LMS як інструмент проектування хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики
 
Creator Vakaliuk, Tetiana
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description The aim of study was theoretical justification learning management systems (LMS) for the SaaS service for designing cloud-based learning environment university. Object is a process of learning bachelor science in higher educational institutions of III-IV level of accreditation. Research subject - cloud platform for designing cloud-based learning environment for bachelors of computer science. Methods of study: theoretical, comparative and systematic analysis of educational, scientific sources; synthesis, synthesis and conceptualization. The article presents the basic model representation of cloud services that provide global providers, reviewed existing learning management system for the service SaaS, given their basic functionality, and conducted a generalized systematization and comparative characteristics of cloud learning management systems.
Метою дослідження було теоретичне обґрунтування використання систем управління навчанням (LMS) за послугою SaaS для проектування хмаро орієнтованого навчального середовища ВНЗ. Об’єктом дослідження є процес навчання бакалаврів інформатики у вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівня акредитації. Предмет дослідження – хмарна платформа для проектування хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики. Використані методи дослідження: теоретичних: порівняльного та системного аналізу педагогічних, наукових джерел; синтез, узагальнення й концептуалізація. У статті наведено основні моделі представлення хмарних послуг, які надають світові провайдери, розглянуто існуючі системи управління навчанням (LMS) за послугою SaaS, наведено їх основні функціональні можливості, та проведено узагальнену систематизацію та порівняльну характеристику хмарних систем управління навчанням (LMS).
 
Publisher jomard publishing
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/708229/1/VakaliukT.pdf
- Vakaliuk, Tetiana (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>) (2017) Cloud LMS As A Tool For Designing Cloud-Based Learning Environment For Bachelor Of Informatics Journal of Modern Technology & Engineering, 2 (2). pp. 107-113. ISSN 2519-4836