The Definitional Analysis of the Concept of Readiness
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20315/
http://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1 |
|
Title |
The Definitional Analysis of the Concept of Readiness
Дефініційний аналіз поняття готовності Дефиниционный анализ понятия готовности |
|
Creator |
Данило, Любов Ігорівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
The given article defines and analyses the phenomenon of readiness in the generally theoretical sense; as well as the conceptual apparatus from the point of view of the researchers who have been studying the concept. The article considers key approaches of the researchers toward the definition of the concept, as well as formulates an individual view of the phenomenon of readiness. Based on the analysis of scientific literature, the meaning, essence and types of readiness are disclosed. The following types have been singled out: psychological (values and motivations) – the presence of focus on activity, the general psychological stability, the presence of qualities and abilities necessary for further personal self-improvement, the interest towards studying, developed professional thinking; the scientific and theoretical (contents and processing) - a more profound and sufficient acquirement of concepts, laws, and theory, wide application of related subjects, knowledge of innovative technologies; practical (actions and operations) aspects of readiness - professional knowledge formed at a certain phase, the abilities and skills of effective work, the ability to generalize world and personal experience. The article researches works of various scientists who have studied the analysis of different aspects of the professional readiness in the context of a future specialist of Physical Education. The basis of definitional analysis has allowed to determine the ability to view it not only in pedagogical and psychological aspect, but as an integral component of preparation of the future teachers of Physical Education. У поданій статті розглянуто етимологію феномену «готовність». Здійснено дефініційний аналіз поняття «готовність» на підставі розгляду словниково-енциклопедичних видань, а також провідних наукових підходів відомих дослідників проблематики готовності відповідно до феноменології педагогіки і психології. Результати аналітичної роботи представлено у табличній формі. Виокремлено психологічні (ціннісно- мотиваційна), науково-теоретичні (змістово-процесуальна), практичні (дієво-операційна) аспекти готовності. В данной статье рассмотрена этимология феномена «готовность». Осуществлен дефиниционный анализ понятия «готовность» на основании рассмотрения словарно-энциклопедических изданий, а также ведущих научных подходов известных исследователей проблематики готовности в соответствии с феноменологией педагогики и психологии. Результаты аналитической работы представлены в табличной форме.Выделены психологические (ценностно-мотивационная), научно-теоретические (содержательно-процессуальная), практические (действенно-операционная) аспекты готовности. |
|
Publisher |
Видавництво Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
|
|
Date |
2017-06
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20315/1/l_Danilo_VLNY.FZFVS.pdf
Данило, Любов Ігорівна (2017) Дефініційний аналіз поняття готовності Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (7). с. 42-47. ISSN 2227-2844 |
|