Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Турган О.Д. на дисертацію Бокшань Г.І. за темою Неоміфологізм у художній прозі Галини Пагутяк
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20322/
|
|
Title |
Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Турган О.Д. на дисертацію Бокшань Г.І. за темою Неоміфологізм у художній прозі Галини Пагутяк
Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Турган О.Д. на дисертацію Бокшань Г.І. за темою Неоміфологізм у художній прозі Галини Пагутяк Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Турган О.Д. на дисертацію Бокшань Г.І. за темою Неоміфологізм у художній прозі Галини Пагутяк |
|
Creator |
Бокшань, Галина Іванівна
|
|
Subject |
Відгуки опонентів
|
|
Description |
У дисертації вперше цілісно проаналізовано, систематизовано й узагальнено неоміфологічний дискурс у художній прозі Г. Пагутяк, окреслено місце доробку письменниці в континуумі неоміфологічної течії. Цьому сприяли: 1) порівняльний аналіз її прози зі творами представників зарубіжної літератури й українських авторів (А. Мердок, Дж. Фаулза, Р. Бредбері, Я. Вассермана, Вал. Шевчука, Ю. Винничука, Т. Прохаська, Ю. Логвина, М. Матіос, Г. Вдовиченко, В. Вовк, Е. Андієвської та ін.); 2) характеристика жанрово-тематичного діапазону творчості Г. Пагутяк та домінант її ідіостилю. Доведено, що у художній прозі письменниці реалізовані засадничі принципи неоміфологізму: транспонування міфологічних мотивів і образів у змодельований автором часопростір, створення антропоцентричного неоміфу шляхом художньої космізації реальних топосів, побудова сюжету як етапів біографії міфологічного героя, різноманітні форми авторської міфотворчості. З’ясовано, що гетерогенність міфомислення Г. Пагутяк оприявнюється як ресемантизація міфологічних претекстів із використанням прийомів десакралізації та дегероїзації. Її художній світообраз створюється поєднанням міфологічного і культурно-історичного, духовно-автобіографічного й філософсько-міфологічного, утопічного й антиутопічного дискурсів.
У дисертації вперше цілісно проаналізовано, систематизовано й узагальнено неоміфологічний дискурс у художній прозі Г. Пагутяк, окреслено місце доробку письменниці в континуумі неоміфологічної течії. Цьому сприяли: 1) порівняльний аналіз її прози зі творами представників зарубіжної літератури й українських авторів (А. Мердок, Дж. Фаулза, Р. Бредбері, Я. Вассермана, Вал. Шевчука, Ю. Винничука, Т. Прохаська, Ю. Логвина, М. Матіос, Г. Вдовиченко, В. Вовк, Е. Андієвської та ін.); 2) характеристика жанрово-тематичного діапазону творчості Г. Пагутяк та домінант її ідіостилю. Доведено, що у художній прозі письменниці реалізовані засадничі принципи неоміфологізму: транспонування міфологічних мотивів і образів у змодельований автором часопростір, створення антропоцентричного неоміфу шляхом художньої космізації реальних топосів, побудова сюжету як етапів біографії міфологічного героя, різноманітні форми авторської міфотворчості. З’ясовано, що гетерогенність міфомислення Г. Пагутяк оприявнюється як ресемантизація міфологічних претекстів із використанням прийомів десакралізації та дегероїзації. Її художній світообраз створюється поєднанням міфологічного і культурно-історичного, духовно-автобіографічного й філософсько-міфологічного, утопічного й антиутопічного дискурсів. У дисертації вперше цілісно проаналізовано, систематизовано й узагальнено неоміфологічний дискурс у художній прозі Г. Пагутяк, окреслено місце доробку письменниці в континуумі неоміфологічної течії. Цьому сприяли: 1) порівняльний аналіз її прози зі творами представників зарубіжної літератури й українських авторів (А. Мердок, Дж. Фаулза, Р. Бредбері, Я. Вассермана, Вал. Шевчука, Ю. Винничука, Т. Прохаська, Ю. Логвина, М. Матіос, Г. Вдовиченко, В. Вовк, Е. Андієвської та ін.); 2) характеристика жанрово-тематичного діапазону творчості Г. Пагутяк та домінант її ідіостилю. Доведено, що у художній прозі письменниці реалізовані засадничі принципи неоміфологізму: транспонування міфологічних мотивів і образів у змодельований автором часопростір, створення антропоцентричного неоміфу шляхом художньої космізації реальних топосів, побудова сюжету як етапів біографії міфологічного героя, різноманітні форми авторської міфотворчості. З’ясовано, що гетерогенність міфомислення Г. Пагутяк оприявнюється як ресемантизація міфологічних претекстів із використанням прийомів десакралізації та дегероїзації. Її художній світообраз створюється поєднанням міфологічного і культурно-історичного, духовно-автобіографічного й філософсько-міфологічного, утопічного й антиутопічного дискурсів. |
|
Date |
2017
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20322/1/%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA_%D0%A2%D1%83%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD_%D0%91%D0%9E%D0%9A%D0%A8%D0%90%D0%9D%D0%AC.pdf
Бокшань, Галина Іванівна (2017) Відгук офіційного опонента доктора філологічних наук, професора Турган О.Д. на дисертацію Бокшань Г.І. за темою Неоміфологізм у художній прозі Галини Пагутяк Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка. |
|