Запис Детальніше

Personality-centered approach to teaching of disciplines of professional cycle “design” speciality

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Personality-centered approach to teaching of disciplines of professional cycle “design” speciality
Личностно-ориентированный подход к преподованию дисциплин професионального цикла “Дизайн”
Особистісно-орієнтований підхід до викладання дисциплін професійного циклу “Дизайн”
 
Creator Gnatiuk, L.; National Aviation University, Kyiv
Novik, A.; National Aviation University, Kyiv
 
Subject Design education; personal-centered approach; creative personality; educational process.
7.05: 687.01
Дизайнерское образование; личностно-ориентированный подход; творческая личность; учебный процесс.
7.05: 687.01
Дизайн освіту; особистісно-орієнтований підхід; творча особистість; навчальний процес.
7.05: 687.01
 
Description The article analyzes aspects of personality-centered approach to teaching students on creative specialties (design) at universities. It was found that in teaching process it is necessary to take into account individual psychological characteristics associated with the creative orientation of the students. The ways of appropriate organization of educational process in teaching disciplines of professional cycle were offered.
В статье анализируются аспекты личностно-ориентированного подхода к обучению студентов творческим специальностям (дизайну) в университетах. Выяснилось, что в процессе обучения необходимо учитывать индивидуальные психологические характеристики, связанные с креативной ориентацией учащихся. Предложены пути соответствующей организации учебного процесса в преподавании дисциплин профессионального цикла.
У статті аналізуються аспекти особистісно-орієнтованого підходу до навчання студентів на творчі спеціальності (дизайн) в університетах. Встановлено, що в навчальному процесі необхідно враховувати змінного кількості індивідуальних психологічних характеристик, пов'язаних з креативною орієнтацією студентів. Запропоновані способи відповідної організації навчального процесу в навчальних дисциплінах професійного циклу.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2017-10-13
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/11874
 
Source Теорія та практика дизайну; № 11 (2017); 32-41
Теория и практика дизайна; № 11 (2017); 32-41
Theory and practice of design; № 11 (2017); 32-41
 
Language uk;ru;en.