Запис Детальніше

Особливості практичної роботи з мріями студентів, які мають порушення слуху

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/20335/
 
Title Особливості практичної роботи з мріями студентів, які мають порушення слуху
Peculiarities of practical work with the dreams of students that have hearing impairments
Особенности практической работы с мечтами студентов с нарушениями слуха
 
Creator Литвиненко, Олена Олександрівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Представлено концепцію тренінгової роботи зі студентами-першокурсниками, які мають порушення слуху.
Узагальнено функціональне значення мрії, як теоретичної моделі ідеального майбутнього людини. Систематизовано основні функції мрії, а саме: спонукальну, змістотвочу, формуючу, насичуючу, компенсаторну, інноваційну, функції антиципації, визначення мети й планування, особистісного захисту та комфортності.
Досліджено особливості мрій студентів з порушеннями слуху та проаналізовано взаємозв’язок розвитку прогностичної сфери особистості з її адаптаційними ресурсами. Вивчено умови та особливості адаптації студентів з порушеннями слуху до навчання у коледжі.
Описано теоретичну модель тренінгової роботи з мріями слабочуючих студентів, засновану на концепції реалістичних мрій, пов’язаних з цілком можливими потенційними досягненнями особистості. В межах нашої моделі реальна мрія розглядається як явище, що за сприятливих умов має призвести до дії, яка, своєю чергою сприятиме реалізації мрії.
Розроблено план і програму тренінгу для студентів-першокурсників, які мають порушення слуху. Мета тренінгу полягає у віднайденні та формулюванні слабочуючими студентами мрій, пов’язаних з професійною діяльністю і створенні на їх основі стратегії саморозвитку.
Визначено технічні особливості та умови тренінгової роботи, а також сформульовано критерії ефективності тренінгу.
У статті представлені теоретичні засади розробки тренінгу, описана модель тренінгового процесу і проаналізовані практичні особливості та механізми його проведення.
The concept of training work with first-year students, having hearing impairment was created.
The functional significance of dreams as a theoretical model of an ideal future of man was analyzed. The main functions of dreams such as: motivating, forming, saturating, compensatory, innovation, functions of anticipation, goal definition and planning, personal protection and comfort were systematized.
The peculiarities of the dreams of students with hearing impairments were diagnosed. The relationship between prognostic development of individuality and its adaptive resources was analyzed. The conditions and peculiarities of adaptation of hearing-impaired students for College education were studied.
Theoretical model of training with dreams of hearing-impaired students based on the concept of realistic dreams quite related to the potential accomplishments of the individual was described. In the framework of our model, the real dream is regarded as a phenomenon, which under favorable conditions leads to action, which, in turn, contributes to the realization of dreams.
Plan and training program for first-year students with hearing impairments was developed. The purpose of the training lies in finding and articulating a dream related to professional activity and creation on its basis the strategy of self-development.
Technical characteristics and conditions of training, as well as the criteria of training effectiveness were identified.
The article presents theoretical basis for the development of the training, describes the training process model and analyzes the practical applications and mechanisms of its implementation.
Представлена концепция тренинговой работы со студентами-первокурсниками, имеющими нарушения слуха.
Обобщенно функциональное значение мечты, как теоретической модели идеального будущего человека. Систематизированы основные функции мечты, а именно: побудительная, смыслотворческая, формирующая, насыщающая, компенсаторная, инновационная, функции антиципации, определения цели и планирования, личностной защиты и комфортности.
Исследованы особенности мечтаний студентов с нарушениями слуха и проанализирована взаимосвязь развития прогностической сферы личности с ее адаптационными ресурсами. Изучены условия и особенности адаптации слабослышащих студентов к обучению в колледже.
Описана теоретическая модель тренинговой работы с мечтами слабослышащих студентов, основанная на концепции реалистичных мечтаний, связанных с вполне возможными потенциальными достижениями личности. В рамках нашей модели реальная мечта рассматривается как явление, которое при благоприятных условиях должно привести к действию, которое, в свою очередь будет способствовать реализации мечты.
Разработан план и программа тренинга для студентов-первокурсников с нарушениями слуха. Цель тренинга заключается в нахождении и формулировании слабослышащими студентами мечтаний, связанных с профессиональной деятельностью и создании на их основе стратегии саморазвития.
Определены технические особенности и условия тренинговой работы, а также сформулированы критерии эффективности тренинга.
В статье представлены теоретические основы разработки тренинга, описанна модель тренингового процесса и проанализированы практические особенности и механизмы его проведения.
 
Publisher Аксіома
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/20335/1/O_Lytvynenko_PSP_2017_IL.pdf
Литвиненко, Олена Олександрівна (2017) Особливості практичної роботи з мріями студентів, які мають порушення слуху Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України (35). с. 272-283. ISSN 2227-6246