Запис Детальніше

Зміст та структура тренінгу розвитку толерантності персоналу закладів освіти в умовах соціальної напруженості

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707776/
http://orgpsy-journal.in.ua/read/272/
 
Title Зміст та структура тренінгу розвитку толерантності персоналу закладів освіти в умовах соціальної напруженості
The content and structure of educational institution staff's tolerance development training in conditions of social tension
Содержание и структура тренинга развития толерантности персонала учебных заведений в условиях социальной напряженности
 
Creator Терещенко, К.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions
 
Description У статті висвітлено зміст та структуру тренінгу «Розвиток толерантності персоналу закладів освіти». Тренінг складається зі вступу, основної частини та підведення підсумків. Основна частина включає чотири тренінгові сесії: «Зміст та структура толерантності особистості», «Поняття про толерантність персоналу закладів освіти в умовах соціальної напруженості», «Чинники розвитку толерантності освітнього персоналу на рівні організації», «Чинники розвитку толерантності освітнього персоналу на рівні особистості в організації». Тренінг розглядається як один із напрямків психологічного забезпечення діяльності освітніх організацій в умовах соціальної напруженості.
. В статье освещены содержание и структура тренинга «Развитие толерантности персонала учебных заведений». Тренинг состоит из введения, основной части и подведения итогов. Основная часть включает четыре тренинговые сессии: «Содержание и структура толерантности личности», «Понятие о толерантности персонала учебных заведений в условиях социальной напряженности», «Факторы развития толерантности образовательного персонала на уровне организации», «Факторы развития толерантности образовательного персонала на уровне личности в организации». Тренинг рассматривается как одно из направлений психологического обеспечения деятельности образовательных организаций в условиях социальной напряженности.
The article discusses the content and structure of the training "Educational institution staff's tolerance development". The training consists of an introduction, main body and debriefing. The main body includes four training sessions: "The content and structure of the individual tolerance", "The concept of teaching staff's tolerance development in conditions of social tension", "Determinants of teaching staff's tolerance development at organizational level", and "Determinants of teaching staff's tolerance development at personal level in the organization".
According to the technological approach the training sessions consist of the content-conceptual, diagnostic and correctional-developmental components that use the following work forms and techniques: incomplete sentences, mini-lectures, group discussions, brainstorming, icebreakers, diagnostic techniques, case analyses, small group work and projects.
The training is seen as a kind of psychological support for educational institutions in conditions of social tension.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707776/1/10.pdf
- Терещенко, К.В. (2017) The content and structure of educational institution staff's tolerance development training in conditions of social tension Організаційна психологія. Економічна психологія, 1 (8). pp. 65-75. ISSN 2411–3190